خبرهای داغ:
کارشناس علوم سیاسی و مولف کتاب «جولان بر فراز جولان» در گفتگو با بسیج:
مولف کتاب «جولان بر فراز جولان» با اشاره به اهمت فرهنگ به عنوان حلقه اتصال بین نسل ها و انتقال دهنده ارزش ها، بروز برخی از آسیب های اجتماعی را در جامعه در نتیجه کم کاری نهادهای فرهنگی دانست.
کد خبر: ۸۸۷۵۰۹۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

کریم عباس پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرهنگ را ارزشمند و مقدس دانست و اظهار داشت: همه انبیای الهی برای ارزشمندی فرهنگ و انتقال آن به بشر مبعوث شدند و شهدای بسیاری نیز در طول تاریخ برای پاسداشت و حراست از آن در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی به هجمه فرهنگی دشمن و گسترش روز به روز آن اشاره و بیان کرد: امروزه پیدایش رسانه های نوظهور همچون فضای مجازی مسیری برای ترویج هجمه های فرهنگی است که متاسفانه بیشترین آسیب ها را نیز از آن شاهد هستیم.

مولف کتاب «جولان بر فراز جولان» با بیان اینکه که در عصر کنونی ناگزیر به استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای همچون فضای مجازی هستیم، افزود: برای انتقال فرهنگ می توان از این ابزارها به خصوص فضای مجازی استفاده کرد به شرطی که خطرات آن را بشناسیم.

عباس پور آموزش را مهم ترین مساله در کاهش آسیب پذیری فضای مجازی و رسانه های نوظهور عنوان و بیان کرد: آموزش های لازم در این خصوص در خانواده و اجتماع قطعا تاثیرگذار بوده و برخی خرده فرهنگ ها نیز در خصوص سلامت جامعه با آن رواج می یابد.

 

این کارشناس علوم سیاسی اضافه کرد: مشارکت همگانی و توجه جمعی به اهمیت فرهنگ و اشاعه آن می تواند موجب نهادینه شدن فرهنگ ارزشی در جامعه و مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان شود.

وی مشارکت مدنی در این خصوص را موجب استمرار و در نهایت ماندگاری آن خواند و خاطرنشان کرد: وقتی شهدا برای پاسداشت آن از جان خود گذشتند یعنی اینکه فرهنگ ادامه حیات انسان را معنا کرده و به آن هویت می دهد بنابراین باید نهادهای فرهنگی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند تا به عنوان نقشه راه مسیر تعالی جامعه را تحقق بخشد.

کتاب «جولان بر فراز جولان» در خصوص زندگی نامه، خاطرات و ... بیست و یک شهید مدافع آذربایجان شرقی در 267 صفحه به کوشش کریم عباس پور تالیف شده است.
ارسال نظرات