به مناسبت ماه مبارک رمضان، رزمایش تذکر لسانی وظیفه همگانی با حضور آمران به معروف و ناهیان منکر در قالب گروه های طلایه داران تذکر لسانی در سطح شهر دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۵۰۵۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این رزمایش ماموستا محمدی امام جمعه دهگلان هدف از برگزاری این مراسم را احیای فریضه امر معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و افزود: اجرا و دوام این مانور می تواند نقش بسیار مهمی را در زمینه کاهش منکرات در جامعه را داشته باشد.

وی افزود : آمران به معروف  و ناهیان از منکر باید به این نکته توجه کنند نباید تذکرات آنها فقط مختص یک زمان خاص باشد بلکه باید به صورت دائم و همیشه این امر در جامعه برگزار شود تا بتوانیم این امر را در جامعه نهادینه کنیم.

ماموستا محمدی گفت: اجرای این طرح را میتوان یک حرکت جهادی برشمرد که با بستر سازی و فرهنگ سازی این امر می توان اثرگذاری خوبی را در سطح جامعه و کشور شاهد باشیم.

در ادامه حیدری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دهگلان گفت: اهمیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی ‌باعث اصلاح زبان و شیوه گفتمان در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی با بیان اینکه این مانور باهدف کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماع برگزار می‌شود گفت: اعضای گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر از افرادی انتخاب شدند که توانایی نفوذ و شیوایی کلام در گفتار و کرامت در رفتار آنان وجود دارد.

فرمانده سپاه ناحیه دهگلان با اشاره به جایگاه تذکر لسانی، آن را وظیفه همگانی برشمرد و تصریح کرد: این موضوع باید در میان افراد جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 



ارسال نظرات