خبرهای داغ:

مراسم احیای سومین شب قدر در مصلای قدس قم

مراسم احیای سومین شب قدر همزمان با سراسر کشور، از سوی هیئت محبین اهل بیت(ع) در مصلای قدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۵۰۱۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

مراسم احیای سومین شب قدر در مصلای قدس قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام احمد پناهیان در سخنانی سومین شب قدر را مطابق روایات مهمترین شب قدر دانست و تاکید کرد مقدراتی که در دو شب قدر گذشتته برای انسان رقم خورده، امشب به امضای قطعی می رسد. لذا امشب را باید بهتر از شبهای گذشته پاس بداریم و در مناجات و راز و نیازمان با خدا بهترین ها را برای خود و تمام مسلمین جهان از خدا بخواهیم.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به آرمان نهایی حضرت امام(ره) که نابودی کامل استکبار جهانی بود اشاره کرد و گفت شعار جنگ جنگ تا پیروزی شعار دقیق و کاملی نبود. آن کسانیکه قطعنامه را به امام(ره) تحمیل کردند، پس از امضای قطعنامه گفتند ما پیروز شدیم. چون واژه پیروزی واژه کاملی نیست و تعبیرهای متفاوتی میتوان از آن کرد. همینطور که عده ای از برجام بعنوان پیروزی یاد کردند. در حالیکه هیچ تعهدی از طرف مقابل انجام نگرفت، و تحریمهای چندجانبه جدید هم که ناقض کامل برجام است. این تحریمها تنها نقض برجام نیست، بلکه انهدام و نابودی برجام است.

وی در ادامه به سخنان رییس جمهور در ضیافت افطار پزشکان و اساتید اشاره کرد: وقتی رییس جمهور میگوید امیرالمومنین(ع) مبنای ولایت و مبنای حکومت را نظر مردم و انتخاب مردم میداند، باید به این حرف غلط پاسخ داده شود تا مردم دچار اشتباه و شبهه نشوند. امیرالمومنین(ع) پس از قتل عثمان به مردم کوفه که برای بیعت با ایشان آمده بودند گفت من را رها کنید و سراغ کسی دیگر بروید. چون شما از روی باور و ایمان به من رجوع نکرده اید و دچار چند دستگی هستید. هرکس را شما انتخاب کردید من هم حرف او را اطاعت میکنم. کما اینکه حضرت در زمان سه خلیفه قبل هم برای حفظ اسلام و مسلمین این کار را کرده بود. این همه آیات و روایات و سنت پیغمبر(ص) را کنار بگذاریم، و فقط یک جمله از حضرت علی(ع) در شرایط خاص را بدون قرائن کلام بگیریم و بگوییم نظر حضرت علی(ع) در رابطه با انتخاب امام همان نظر مردم است. ضربه ای که این حرف و تفکر به قلب امیرالمومنین(ع) در این زمان وارد می کند از ضربت شمشیر بر فرق ایشان سنگین تر است.

حجت الاسلام پناهیان در انتها از فرافکنی مسئولین در انجام وظایف خود شکایت کرد و گفت بجای اینکه در برابر هجمه های همه جانبه دشمن بایستید و وظایف خود را درست انجام دهید، به امر امامت و ولایت خدشه وارد میکنید؟ آیا امروز مسئله ما انتخاب رهبر و ولی جامعه است؟ جایگاه ریاست جمهوری توسط تنفیذ رهبری مشروعیت پیدا میکند. یک مسئول اجرایی حق ندارد بجای اجرای قانون و انجام وظایف قانونی خود، در امری که به آن علم کافی هم ندارد نظر بدهد.

لازم به ذکر است پایگاه مصلای حوزه یک شهید ابراهیمی از مجموعه های مرتبط و اثرگذار در برگزاری مراسم شب احیا در مصلای قدس بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار