پژوهشکر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:

میل به دیده شدن و شهرت یکی از دلایل ولنگاری مجازی است

قلهکی گفت: میل به دیده شدن و شهرت در جامعه در کنار پیشینه گذشته این افراد و تحقیر، کمبود و خشونت هایی که در دوران کودکی تجربه کرده اند باعث می شود دست به هرگونه اقدامی در فضای مجازی بزند.
کد خبر: ۸۸۷۴۹۲۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
علی قلهکی پژوهشکر فضای مجازی و فعال رسانه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: ایرانیها حدود ۵ تا ۹ ساعت وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و یکی دیگر از استفاده‌های اصلی ما از فضای مجازی و تلفن‌های هوشمند، بازی‌های دیجیتال و موبایلی است. آمار می‌گوید که سالانه بالغ‌بر ۱۴.۶ میلیارد ساعت صرف بازی‌های رایانه‌ای و موبایل در ایران می‌شود.

وی اظهار کرد: میل به دیده شدن و شهرت در جامعه در کنار پیشینه گذشته این افراد و تحقیر، کمبود و خشونت هایی که در دوران کودکی تجربه کرده اند،شرایطی را رقم می زند که فرد در سنین جوانی و بزرگسالی بدون هیچ قید و شرطی برای جبران گذشته خود دست به هرگونه اقدامی در فضای مجازی بزند.
 
این پژوهشگر با بیان اینکه چاره‌ای جز استفاده از فضای مجازی نیست، عنوان کرد: دنیای امروز، دنیای رسانه‌هاست و حذف آن از زندگی ممکن است شدنی باشد اما سخت است. راه استفاده و رفتار درست از فضای مجازی و فناوری‌های رسانه‌ای، حذف آن نیست که استفاده هدفمند از آن است. آسیب‌های فضای مجازی، ناشی از رفتار بی‌هویت ما در این فضاست.
 

ارسال نظرات