مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
کشاورزی اولین شغلی است که بشر برای خود برگزیده و خداوند سبحان انسان را به کشاورزی و آبادانی زمین امر کرده تا نیاز های غذایی و سایر نیازهای معیشتی خود را از طریق آن تامین کند.
کد خبر: ۸۸۷۴۹۱۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان روز نوزدهم خرداد ماه جاری در آستانه هفته جهاد کشاورزی، در پیش از خطبه های نماز جمعه زنجان ضمن تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و بیان خصایص و سیره آن امام همام، با تبریک هفته جهاد کشاورزی یاد و خاطره شهیدان جهاد سازندگی را گرامی داشت.

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی گفت: جهاد سازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به ضرورت انجام اقدامات وسیع و سریع در راستای محرومیت زدائی و افزایش تولیدات کشاورزی و توسعه و عمران روستاها در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۵۸با فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به منظور فراهم آوردن نهضتی همه‌جانبه برای مبارزه با فقر و محرومیت بجا مانده از رژیم گذشته و توسعه و عمران روستائی به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه درخت، درختکاری و کشاورزی از واژه هایی است که از بدو آفرینش، انسان با آن ها آشناست و در آیات و روایات به کرات از آن ها یاد شده است،اظهار داشت: کشاورزی اولین شغلی است که بشر برای خود برگزیده و خداوند سبحان انسان را به کشاورزی و آبادانی زمین امر کرده تا نیاز های غذایی و سایر نیازهای معیشتی خود را از طریق آن تامین کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به وضعیت کشاورزی استان پرداخته و به خودکفایی استان در تولید گندم اشاره و تصریح کرد: در مبارزه و کنترل آفات گندم جزو رتبه های اول کشوری هستیم و بذر مورد نیاز را نیز از خود استان تامین کرده و وارداتی در این خصوص نداریم.

حجت الاسلام حسینی در پایان به جایگاه بالای استان زنجان در زمینه آبزی پروری اشاره کرد و همچنین به بیان مطالبی در خصوص بهبود و اصلاح آبیاری اراضی کشاورزی استان پرداخت و بیان داشت: در این راستا گام های بسیار موثری در استان برداشته شده است.

ارسال نظرات