خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 25 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شد، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 38 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شود که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۸۷۴۸۹۴
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اشاره به اینکه پایگاه های این نهاد در استان آماده جمع آوری زکات فطره مردم در عید سعید فطر است، تاکید کرد: کشاورزان خیر استان در سال گذشته بیش از 131 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 20 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: پیش بینی می کنیم امسال در استان 189 میلیارد ریال زکات جمع آوری شود که نسبت به سال گذشته 43 درصد افزایش خواهد یافت.

دبیر شورای زکات استان با اشاره به نحوه هزینه کرد و مصرف زکات در استان، اظهار کرد: تامین جهیزیه 342 نوعروس، پرداخت کمک هزینه درمان و تحصیل بیش از دو هزار بیمار و دانش آموز نیازمند، احداث و تعمیر 73 واحد مسکونی مددجویان از جمله هزینه های زکات برای امور محرومان در سال گذشته بوده است.

کلامی با اعلام اینکه در سال گذشته 57 درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و 43 درصد به پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است، تصریح کرد: در این مدت 112 پروژه عمرانی از جمله مسجد،حسینیه و غسالخانه احداث و تعمیر شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه پنج هزار و 957 عامل افتخاری زکات در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته از یک هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان کشاورزان یک هزار و 33 روستا زکات خود را پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه این استان در سال گذشته در جمع آوری زکات رتبه ششم و در زمینه جمع‌آوری زکات فطره رتبه سوم را در بین استان‌ها کسب کرد، افزود: سال گذشته 409 مبلغ زکات به روستاهای استان اعزام شدند. عاملان و مبلغان زکات طی این مدت برای 31 هزار نفر به صورت گروهی و چهره به چهره زکات را تبلیغ کردند.

دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه تاکنون در 899 روستا، شورای زکات روستایی تشکیل یافته است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال سه هزار و 200 عامل افتخاری زکات آموزش های لازم را گذرانده اند و 100 مبلغ زکات نیز به روستاهای استان اعزام شده اند.

ارسال نظرات