خبرهای داغ:
در ایام ماه مبارک رمضان در محل نمازخانه ناحیه بجنورد جلسه اخلاق با حضور پایوران و سربازان با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی برگزار شد و حجت الاسلام رفیعی در ابتدا خاطر نشان کرد:برای اینکه یک اراده یا تصمیم اجرایی شود یک سری مقدمات لازم است، یکی از این مقدمات : تحولات درونی انسان میباشد (مثل خوف، حزن).
کد خبر: ۸۸۷۴۸۴۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ در ایام ماه مبارک رمضان در محل نمازخانه ناحیه بجنورد جلسه اخلاق با حضور پایوران و سربازان با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی برگزار شد.

حجت الاسلام رفیعی در ابتدا خاطر نشان کرد:برای اینکه یک اراده یا تصمیم اجرایی شود یک سری مقدمات لازم است، یکی از این مقدمات : تحولات درونی انسان میباشد (مثل خوف، حزن )

اولین مسئله این است که انسان نگرش و بینشش را به دنیا مشخص کند که آیا نگاه آن اجباری است یا بقائی که اگر آن نگاه به صورت اجباری و سجن گونه باشد انسان دچار حزن و اندوه می شود.

وی در ادامه افزود :پیامبراکرم (ص) در جایی فرمودند :انسان در این دنیا باید همیشه در حال حزن و اندوه باشد.چون همه انسان ها در نهایت ابتدا وارد جهنم می شوند.

و در ادامه در مورد رفتن خوبان نیز در ابتدا به جهنم فرمودند : که دلیل آن این است که برای مشاهده خود جهنم و تشکر از خدا که اگر فرامین خدارا را انجام نمی دادند آنها هم به جهنم گرفتار می شدند.

در روایت داریم که در جایی معصوم می فرماید دنیا زندان مومن و بهشت کافر است

و در جایی دیگر پیامبراکرم (ص) می فرمایند در ماه رمضان درهای جهنم بسته است و درهای بهشت باز است.

و در نهایت نیز در مورد تفاوت حزن و خوف افزود:

حزن:معمولا مربوط به گذشته است و اینکه خوف:معمولا مربوط به آینده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها