حجت الاسلام حمزه رازی پور، راه مقابله با هجمه دشمنان از راه فضای مجازی را داشتن سواد رسانه ای کاربران این عرصه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۷۴۸۰۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمزه رازی پور در گردهمایی تبیینی ترویجی سبک زندگی و مصون سازی فرهنگی کارکنان تیپ 44 قمربنی هاشم(علیه السلام) با تسلیت شهادت حضرت علی (علیه السلام)، این امام همام را اسوه تقوا، صبر و بصیرت عنوان کرد.

این کارشناس مسایل دینی و فرهنگی، افزود: ازخودگذشتگی، ایثار و رشادت امیرالمؤمنین در زمان پیامبر و صبر ایشان بر کوته فکری افراد جامعه و بدست گرفتن زمام حکومت توسط نااهلان از شاخصه های مهم این امام عزیز و زمان امامت پیشوای اول شیعیان است.

حجت الاسلام رازی پور، ادامه داد: امیرالمومنین (علیه السلام) منبع لایتناهی از محبت به خداوند و دانشی بی پایان بود که مردم آن روزگار نتوانستند از این منبع نورانی کمال استفاده لازم را ببرند.

کارشناس مسائل دینی در ادامه با تبیین معضلات اجتماعی و رسانه ای نوین مانند؛ فضای مجازی و شبکه های مجازی، بهترین راه مقابله با آسیب های این هجمه در کشورهای اسلامی را فراگیری فوت و فن این تکنولوژی نوظهور عنوان کرد.

وی، افزود: اگر می خواهیم از آسیب بلایی مانند سیل و زلزله ایمن باشیم بایستی راه مقابله با آن را نیز یادبگیریم. راه مقابله یعنی ایمن سازی و محکم سازی بناها و تاسیسات است، پس در رابطه با شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز بایستی سواد رسانه ای داشته باشیم تا در دهلیزها و حفرات و چاههای این شبکه گرفتار و اسیر نشویم.

حجت الاسلام رازی پور در ادامه با اشاره به هدف دشمن در تولید و ارسال این مباحث در کشورهای اسلامی خاطر نشان ساخت: هجمه دشمن در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر زمینه ها موجب شده است، تا با پهن کردن دام بر سر راه افراد و اجتماعات مختلف بهره برداری لازم را از این فضای ایجاد شده ببرد.

وی، تأکید کرد: هوشیاری، فراگیری و مقابله با این دام در اولویت افرادی باید باشد که درحال استفاده از این تکنولوژی هستند.

رازی پور، در ادامه از مسئولین و طلایه داران و فعالان جبهه فرهنگی و اجتماعی خواست تا با ایجاد یک فضای کاملا امن و ایرانی، عرصه استفاده از این تکنولوژی را برای مسلمانان هموارتر و آسان تر نمایند.

ارسال نظرات