مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

برنامه های اجرایی کمیته امداد براساس حضور و مشارکت مردم شکل می گیرد

برنامه های اجرایی کمیته امداد براساس حضور و مشارکت مردم شکل می گیرد و اثرگذاری مشارکت خیران در ارائه خدمات هدفمند به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بسیار بالااست .
کد خبر: ۸۸۷۴۷۷۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگوی ویژه خبری شامگاه دیروز شبکه استانی اشراق زنجان با ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در خصوص برنامه های ماه رمضان از مشارکت مناسب خیران در این برنامه ها از ابتدای ماه رمضان خبرداد و گفت: یکی از اهداف مهم این نهاد زمینه سازی برای بهره مندی مددجویان تحت حمایت از ظرفیت های موجود در حوزه فقرزدایی در استان است

هدایت صفری افزود: برنامه های اجرایی کمیته امداد براساس حضور و مارکت مردم شکل می گیرد و اثرگذاری مشارکت خیران در ارائه خدمات هدفمند به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بسیار بالااست .

وی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد در خدمات رسانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد توانمندسازی و خروج آنها از چرخه حمایتی این نهاد است، اظهار داشت: خدمات کمیته امداد براساس نیاز موجود در خانواده ها و اولویت و سطح بندی نیازها در یک بازه زمانی مشخص و هدفمند به منظور توانمندسازی و کاهش وابستگی و چسبندگی آنها به این نهاد ارائه می شود .

صفری افزود: مشارکت خیران و حضور آنها در برنامه های محرومیت زدایی کمیته امداد موجب می شود خدمات این نهاد در حوزه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت اثربخش تر شود .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه تعداد 22هزار و 500 خانواده با جمعیت 39 هزار نفری در استان تحت پوشش این نهاد است ، اظهار کرد: این تعداد شامل 13هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 768 بیمار خاص و صعب العلاج و سرطانی و بیش ازسه هزار یتیم و فرزند محسنین است .

وی به اجرای برنامه های مختلف به منظور کمک به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در ماه رمضان اشاره کرد و افزود : یکی از برنامه های اجرایی کمیته امداد درایام ماه رمضان به ويژه شب های قدر حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد است .

صفری با اشاره به اینکه هدف گذاری شده است در طول ماه رمضان تعداد سه هزار و 200 حامی جدید در استان جذب شود ، ادامه داد :از ابتدای ماه رمضان تعداد 711 حامی جدید به منظور کفالت مادی و معنوی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد جذب شده است و امیدواریم با مشارکت مطلوب خیران در روزهای باقیمانده این ماه برنامه پیش بینی شده در این بخش محقق شود.

وی به استقرار 41 پایگاه ثبت نام از حامیان در قالب طرح اکرام و محسنین در سطح مساجد در شب های قدر نیز اشاره کرد و گفت: پایگاه مرکزی ثبت نام از حامیان در قالب طرح اکرام و محسنین به مدت پنج شب در امامزاده حضرت سید ابرهیم (ع) زنجان مستقربوده و خیران زنجانی می توانند با مراجعه به این پایگاه ها و یا دفاتر این نهاد در سراسر استان در این طرح مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به روشهای دیگر پیش بینی شده برای مشارکت خیران در طرح های اکرام ومحسنین نیز اشاره کرد و افزود خیران می توانند با ارسال عدد یک به شماره 3000333324و یا با مراجعه به سایت این نهاد به آدرس www.emdad.ir و یا مراجعه به سایت www.mohsenin.ir در حمایت از ایتام و فرزندان محسنین سهیم شوند.

وی با دعوت از خیران برای مشارکت بیشتر دربرنامه های کمیته امداد و بااشاره به اینکه مشارکت حامیان در حمایت از ایتام و فرزندان محسنین موجب ایجاد آرامش در این گروه از جامعه هدف کمیته امداد می شود ، ادامه داد : حامیان و خیران با نیات خیر خود در حوزه کمک به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد خلاء های عاطفی این فرزندان را جبران می کنند و این عمل خداپسندانه بسیار مقدس و ارزشمند است.

صفری در ادامه از اجرای طرح اطعام و افطاری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در ایام ماه رمضان با مشارکت خیران خبر داد و تصریح کرد: طرح اطعام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در قالب تحویل بسته های مواد غذایی ، برپایی سفره های افطاری و توزیع غذای گرم با مشارکت خیران در طول ماه رمضان به ویژه هفته اطعام و اکرام ایتام در این نهاد اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه رمضان با مشارکت مطلوب خیران در این طرح تعداد 28 هزار مددجوی زنجانی از این خدمت کمیته امداد بهره مند شده اند ، ادامه داد: در تلاش هستیم با مشارکت بیشتر خیران زنجانی زمینه ارائه 20 هزار سبد مواد غذایی در قالب کمپین نان و نمک به مددجویان تحت حمایت استان رافراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به اجرای طرح مفتاح الجنه به منظور دیدار با خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در ایام ماه رمضان اشاره کرد و گفت : از ابتدای ماه رمضان با همراهی مسئولان و خیران از یک هزار و 800 مددجو دیدار و تفقد و دلجویی شده است و هدف گذاری شده است این تعداد تا پایان ماه رمضان به چهارهزارو500 نفر برسد.

صفری تصریح کرد: حضور خیران در منازل مددجویان موجب ایجاد همبستگی برای کمک به فقرا و نیازمندان و دلجویی عاطفی از خانواده های تحت حمایت این نهاد می شود.

وی به همراهی مناسب صداوسیما و خبرگزاریها و اصحاب رسانه استان نیز در برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان اشاره کرد و ادامه داد : صداوسیما و خبرگزاریها ، جراید و اصحاب رسانه در گفتمان سازی فقرزدایی در جامعه و افزایش مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد نقش بالایی دارند.

https://t.me/joinchat/AAAAAEIhIFLp96VDSBCwnw

ارسال نظرات
آخرین اخبار