آیین ویژه شب قدر در شهرستان نکا با حضور مداحان برجسته استانی برگزار و حال و هوایی ویژه در محافل مختلف شب قدر در نقاط مختلف شهر و روستای نکا و در مساجد مختلف برگزار شد و دوباره دل‌ها صیقل داده شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۷۳۶
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شنبه‌شب نقطه به نقطه سرزمین‌مان ایران پر از ندا و صدای الغوث الغوث بندگانی است که برای بخشوده شدن از گناهان یک‌ساله خود فریاد می‌کنند.

در سومین شب از شهادت امام علی(ع) اولین امام شیعیان، کوچه و خیابان‌های شهرستان نکا، شهر علما، فقها و شهدا، شور و حال خاصی نمایان شده است و دلدادگان اهل بیت(ع) در فراق اولین امام شیعیان به سوگواری پرداخته و با شب‌زنده‌داری، از گناهان خود طلب مغفرت دارند.

گلزار شهدای گمنام نکا همچون سال‌های گذشته دوباره میزبان مهمانان شب قدر است و برای سومین شب، این مراسم پرفیض در جوار سه شهید شاهد برگزار شده است تا ناله‌ها و فغان‌های مردم سرزمین من با شفاعت شهدا و نگاه باری‌تعالی موجب عزتمندی دوباره بندگان شود.

دوباره فضای آسمانی در این مکان معنوی و نورانی و گلزار شهدای گمنام نکا حاکم شده است و دلدادگان اهل بیت(ع)، در سومین شب از شهادت اولین امام شیعیان امام علی(ع) عاشقی دوباره را زمزمه کنند.

امام جمعه نکا در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با فارس با گرامی‌داشت ایام سوگواری امام علی(ع)، عدالت را مهم‌ترین دغدغه این امام بزرگوار دانست و گفت: مهم‌ترین دغدغه علی(ع) در حوزه مسائل اجتماعی، مسأله عدالت است.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی با تأکید بر رعایت و تقویت تقوای الهی افزود: در شب قدر و سومین شب شهادت امام علی(ع) باید با خود و خدای خود عهد ببیندیم که در راستای تقویت تقوای الهی و ماندگاری در مسیر الهی پیش از پیش ثابت قدم باشیم.

وی از تقوا به عنوان یک اخلاق فردی نفسانی نام برد که البته تقوا پشتوانه اجرای عدالت است و عدالت مهمترین خواسته امام علی(ع) و مهم‌ترین دغدغه آن حضرت است که باید به درستی انجام و تقویت شود.

رقیه جعفری یکی از احیاء‌داران شب قدر در شهرستان نکا، از شب قدر به عنوان شب آمرزش گناهان نام برد و اظهار کرد: امیدواریم خداوند با نگاه به دل غمگین و پشیمان بندگان خود، قلم عفو بر گناهان ما بکشد.

وی به خبرنگار فارس گفت: شب قدر، معراج دلدادگان و شب‌زنده‌داران است، این شب از هزاران شب برتر است و در شب‌های قدر، درهای توبه و استغفار به روی بندگان خدا باز است و هرچه فریاد و ناله داریم باید با صدای بلند به درگاه خداوند فریاد کنیم تا این ناله‌های ما در این شب سرنوشت‌ساز، پناه ما و نجات‌دهنده ما از گناهان یکساله‌مان باشد.

جعفری ادامه داد: شب سوم شیر یزدان است که تمام زندگی این بزرگ مرد الگو برای همه ما مردان و زنان مسلمان است و باید زندگی و سیره مولا به درستی برای جوانان تبیین شود.

عشوری از دیگر شهروندان نکایی نیز در گفت‌وگو با فارس افزود: شب قدر، فرصتی برای خلوت کردن و راز و نیاز با خداوند است که باید در این شب‌ها اوج بندگی خود را به بهترین نحو اثبات کنیم.

وی گفت: این شب و روزها شب بخشش گناهان ما و رحمت بی‌انتهای خداوند است که باید قدر دانسته شود و با توبه به درگاه خداوند برای همه گناهان خود طلب آمرزش کرده و برای یکسال معنوی جدید، بدون گناه با آمادگی کامل وارد شویم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا نیز به خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا گفت: آخرین احیای ماه مبارک رمضان امسال انجام شد و ما دستانی خالی به درگاه خداوند آمدیم تا ضمن دعا در فرج امام زمان(عج)، بیعت دوباره با رهبری داشته و در تقویت تقوای الهی موفق باشیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی افزود: در ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های مختلفی در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان در نظر گرفته‌ شده که مهم‌ترین آن‌ اقامه نماز جماعت، تلاوت قرآن، محافل انس با قرآن، بیان احکام، جلسات و مباحث مشاوره، اخلاق و دوره‌های سبک زندگی بوده است که ذخیره قبر و آخرت همه ما شود.

وی با اشاره به برپایی احیای شب قدر در تمام مساجد شب قدر همچون احیای 19 و 21 رمضان گفت: ایام ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌های قرآنی در روستاهای این شهرستان بوده است که با قوت انجام شد تا با ارائه معارف اسلامی، جوانان جذب این معارف شده و از ناهنجاری‌ها جلوگیری شود.

 آیین ویژه شب قدر در شهرستان نکا با حضور مداحان برجسته استانی برگزار و حال و هوایی ویژه در محافل مختلف شب قدر در نقاط مختلف شهر و روستای نکا و در مساجد مختلف برگزار شد و دوباره دل‌ها صیقل داده شد.

آری دلدادگان آمدند تا برای پاک کردن خود از گناهان و شروع سال معنوی پرفایده، امن یجیب بخوانند و الغوث‌های خود را فریاد کنند.

سومین شب قدر هم به پایان رسید و مردم ولایتمدار نکا در کنار همه مردم مسلمان کشور عزیزمان ایران و مسلمانان جهان، بندگی دوباره خود را با فریادهای انابه " أَجرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ" و اشک‌های توبه پیوند زدند و از خدای بلندمرتبه طلب غفران و بخشش کردند باشد که برای سال جدید معنوی با آمادگی برای تقوای بیشتر وارد شوند.

بـاز آمـدم با جرم بسیار      الغوث خلّصنا من النّار

من معصیت‌کارم تو ستّار      الغوث خلّصنا من النّار


ارسال نظرات
پر بیننده ها