رییس اداره آموزش و ترویج اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

لخت بودن اراضی و نبود پوشش گیاهی می‌تواند عاملی برای ایجاد کانون ریزگردهای در استان زنجان ‌شود

با کشت گونه‌های گیاهی، بوته‌ها در تلاش برای رفع عدم پوشش در مناطق بیابانی هستیم، چرا که لخت بودن اراضی و نبود پوشش گیاهی می‌تواند عاملی برای ایجاد کانون ریزگردهای در استان زنجان می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۴۷۳۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس اداره آموزش و ترویج اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیابان‌زایی اقلیم است که از دیر باز بوده، خواهد بود و ادامه خواهد داشت و با توجه به ادامه فرآیند بیابان‌زایی باید یاد بگیریم چگونه با بیابان زندگی کنیم و باید یاد بگیریم، این شرایط کنترل شده و از آن استفاده کنیم.

محمد رضا گل محمدی در ادامه افزود: در این زمینه بایستی یاد گرفت با آن مبارزه و این عامل را کنترل کرد واز پتانسیل هایی که دارد استفاده نمود و با علم و دانش بشر این امر می تواند محقق شود .

وی اظهار داشت: سعی وتلاش اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری براین است که به شهروندان و روستا نشینان آموزش های لازم از طریق اصحاب رسانه و رسانه های گروهی(صدا وسیما) داده شود و به چگونگی استفاده از منابع طبیعی و کشاورزی به نحوی که گسترش بیان نداشته باشند منجر شود.

رییس اداره آموزش و ترویج اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: اگر همه مردم دست در دست هم دهند و خودشان را در زمینه بیابان زایی مسؤل بدانند می توانند در این امر پیروز شوند.

گلمحمدی به تولید زعفران و پسته در مناطق بیابانی و ظرفیت استفاده از آن اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با کشت گونه‌های گیاهی، بوته‌ها در تلاش برای رفع عدم پوشش این مناطق است و لخت بودن اراضی و نبود پوشش گیاهی می‌تواند عاملی برای ایجاد کانون ریزگردهای در استان زنجان می‌شود.

ارسال نظرات