خبرهای داغ:
فرمانده سپاه فلاورجان:

انسان باید نسبت به نیازهای جامعه حساس ودرصحنه فعال باشد /این یک دیدگاه کلی است.

سرهنگ علی فتحیان در نشست هئیت عاشقان ولایت حوزه حضرت زهرا (س) این ناحیه با موضوع طرح کرامت تصریح کرد:هدف از این طرح کم کردن تقاضا وفراگیر کردن یک بسترفرهنگی منسجم همراه با قوی کردن بنیه های اعتقادی و علمی خانواده ها می باشدبه صورتی که همه قشرهای جامعه را شامل می گردد.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۹۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری حوزه بسیج ازفلاورجان،سرهنگ دوم پاسدار علی فتحیان فرمانده سپاه ناحیه فلاورجان در جمع 86 نفر ازسرگروه های صالحین حوزه حضرت زهرا(س) درنشست هئیت عاشقان ولایت با موضوع طرح کرامت مطالبی را عنوان کردند.

وی بابیان مقدمه ای ازروندپیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره)عنوان کرد: این پیروزی برخاسته از یک تعلق دینی ویک اعتماد عمومی به مرجعیت بود.که این انقلاب شکل گرفت،انقلابی که برخاسته از یک فرهنگ ناب اسلامی بود و فرهنگی که شهادت را در پیکره خود ایجاد کرد.

سرهنگ دوم پاسدارعلی فتحیان افزود:درپی شکل گیری انقلاب ناب اسلامی شاهد یک تنفر انزجاری از دشمن در ایران بودیم که منجر به هم دلی وهمراهی مردم و نظام گردید ونوعی خودباوری به جامعه انتقال داده شد.وقتی که دشمن این عزم و اراده عمومی مردم را مشاهده کردبه این نتیجه رسیدکه ازبین بردن اصل انقلاب بی فایده است وبایدبه دنبال فضایی متفاوت آن هم فضای هجمعه به سمت محتوا برود.

وی ادامه داد:انقلاب درگیر محتوا است و جنگ محتوا انسان هایی را می طلبد که اهل عمل باشندوبه خاطر داشتن صفت اشرف مخلوقات وحکیم بودنش  نسبت به نیازهای جامعه حساس،و درصحنه فعال باشد،این یک دیدگاه کلی است.

فرمانده ناحیه فلاورجان با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری پیرامون چگونگی ورود به میدان عمل افزود: در آسیب های اجتماعی بااین روحیه وارد شویم که فرد گرفتار شده همچون فرزند خودتان است .وقتی که چنین حسی را در خود ایجاد کردید آن موقع ورود پیدا کنید .

علی فتحیان افزود:زمانی که حضرت آقا درخصوص آسیبهای اجتماعی و ورود به عرصه عمل خواستار ارائه طرحی از سوی دستگاه ها و نهادها شدند.سازمان بسیج مستضعفین یک طرحی را تحت عنوان طرح کرامت ارائه داد .که کرامتش ازکرامت انسانی گرفته شد.

وی درادامه داد:تفاوت طرح کرامت با طرح مقابله بامواد مخدر که از اول انقلاب تا الان بوده در کم کردن تقاضا و فراگیر کردن یک بستر فرهنگی منسجم همراه با قوی کردن بنیه های اعتقادی و علمی خانواده ها می باشدکه همه قشرهای جامعه را فرا می گیرد.

فرمانده ناحیه فلاورجان درامه افزود:طرح کرامت با4کمیته فرهنگی،سلامت،صیانت وتوانمند سازی ومقابله کارخودش راشروع کرد که به ترتیب تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،وزارت بهداشت،وزارت صنعت و معدن واداره گاز،و درآخرهم کمیته مقابله توسط نیروی انتظامی می باشد

علی فتحیان با اشاره به فقر فرهنگی درجامعه اشاره کردوافزود:ما قبل ازاینکه فقراقتصادی داشته باشیم دچار فقر فرهنگی هستیم به عنوان مثال آنچه که باعث طلاق یااعتیاد درسطح جامعه شده همه اش فقر اقتصادی نیست بلکه فقر فرهنگی از آن هم بیشتر است پس باید یک بستر سازی قوی فرهنگی در این زمینه شکل بگیرد.

ارسال نظرات