امام جمعه هرات گفت:به تعبیر کلی «آتش به اختيار» در واقع افزایش حس مسئوليت در بين همه افراد به ويژه فضاي دانشجويي است.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۶۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نمازجمعه هرات در خطبه های این هفته خود با تسلیت شهادت امام علی (ع) به بیان نامه چهل و هفتم نهج الیلاغه پرداخت و اظهار داشت: امیرالمومنین در این نامه ضمن وصیت به پسرانش درمورد رعایت تقوا الهی،آنان را از دنیا پرستی و دلبستگی به این دنیا فانی باز داشت.

حجت الاسلام جعفری گفت: عدالت و حمایت از محرومان و نیازمندان از ویژگی بارز امام علی(ع) بوده است.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام اشاره و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب «دوقطبی شدن کشور» و «دودستگی مردم» را تجربه‏ای خطرناک دانستند و فرمودند: «در سال ۵۹ رئیس جمهور وقت، جامعه را دوقطبی و مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود».

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: این گفته ها دربردارنده مطالب بسیار مهم و کلیدی از جمله تأکیدات رهبری مبنی بر تلاش همه جانبه دانشجویان برای غلبه گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه ها است؛ از این رو در دانشگاه های ما باید گفتمان انقلاب اسلامی حاکم باشد.

امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در مورد واژه آتش به اختیار گفت: بیان شدن واژه آتش به اختیار از سوی مقام معظم رهبری راهنمایی و هدایت ایشان به افسران جنگ نرم بود.

وی افزود:به تعبیر کلی «آتش به اختيار» در واقع افزایش حس مسئوليت در بين همه افراد به ويژه فضاي دانشجويي است و دانشجويان میتوانند به عنوان افسران جنگ نرم در بسياري از عرصه ها وارد کار شوند و کشور را از مشکلات نجات دهند.

حجت الاسلام جعفری در پایان با محکوم کردن حادثه تروریستی تهران خاطر نشان کرد: حادثه تروریستی تهران موقعیت، ارزش و اهمیت شهدای مدافع حرم را برای همگان آشکار کرد.

ارسال نظرات