کار کمیته امداد تجلی آیات خداوند و کارکردهای آن از جمله کارکردهای حضرت ولی عصر (عج) در زمان ظهور است.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۲۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهر ابهر در در جمع شورای مدیران کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه روحیه حاکم بر نهادها و دستگاههای اجرایی باید انقلابی و عملکرد آنها نیز انقلابی باشد، گفت : مدیریتی انقلابی وکار آمد است که میدانی باشد و این مدیریت امروز بر کمیته امداد حاکم است .

حجت الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به اینکه طبق فرموده خداوند متعال ، رضایت خداوند نزد دل های شکسته است ،ادامه داد : کار کمیته امداد رسیدگی به دل های شکسته و دستگیری از آنها است و این کار بسیار مقدس و با ارزش است و انسان می تواند از خانه انسان فقیر پرواز کرده و به خداوند نزدیک تر شود .

وی با بیان اینکه کار کمیته امداد در حوزه رسیدگی به ایتام و نیازمندان و فقرا تفسیر آیات قرآن است ، افزود :کارگزاران حوزه محرومیت زدایی در کمیته امداد با کارکردهای مناسب خود در کمک به فقرا و زمینه سازی برای حضور مردم برای دستگیری از نیازمندان آیات قرآن را تفسیر می کنند .

امام جمعه شهرستان ابهر تصریح کرد: کار کمیته امداد تجلی آیات خداوند و کارکردهای آن از جمله کارکردهای حضرت ولی عصر (عج) در زمان ظهور است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ زمانی فاصله طبقاتی به طورکلی از بین نمی رود و این اتفاق در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) به معنای حقیقی کلمه رخ خواهد داد، اظهار کرد: کمیته امداد وظیفه منتظران حضرت مهدی (عج) را انجام می دهد و خیران همکار با کمیته امداد با غنی کردن فقرا جزو منتظران واقعی امام زمان (عج) هستند .

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: برای توانمندشدن فقرا و نیازمندان نیاز است سه شاخص قانون، حاکم و مردم عادل برای خدمت اثر بخش به فقرا و نیازمندان در کنار هم باشند .

امام جمعه شهرستان ابهر با تاکید براینکه زمینه دیدار خیران و مردم را با فقرا و نیازمندان فراهم شود ، گفت: دیدار با خانواده های نیازمند موجب می شود انسان شکر گذار بوده و در مسیر کمک به فقرا و نیازمندان قدم بردارد و خانه نیازمندان درس اخلاق برای سایر مردم است.

وی با تاکید براینکه مردم برای کمک به فقرا و نیازمندان همراه کمیته امداد باشند، در خصوص اهمیت صدقه و انفاق ادامه داد :مقام کسی که در مسیر پیمودن برای صدقه دادن در کنار عیادت بیمار، شرکت در نمازجمعه ، تشییع جنازه و به جا آوردن حج از دنیا برود همانند مقام شهید در راه خداوند است .

ارسال نظرات