تبلیغ و ترویج وقف در جامعه به منظور رفع نیازهای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و مشارکت در زمینه ایجاد وقف‌های مشارکتی بین دو دستگاه از مفاد مهم تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و اوقاف و امور خیریه استان می باشد.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۰۲
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دیدار با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اظهار کرد،اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای استفاده از ظرفیت‌های مختلف به منظور ترویج سنت حسنه وقف اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.
حجت‌الاسلام احمد نیکنام با اشاره به اینکه در همین راستا با اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است، افزود: این تفاهم‌نامه با هدف اجرای برنامه‌ها و طرح‌های استانی مشترک از جمله اهدای جهیزیه و کمک هزینه ازدواج و اطعام نیازمندان منعقد شده است.
وی با بیان اینکه هم‌افزایی امکانات و توانمندی‌ها برای ارائه خدمات موثر به نیازمندان از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است، اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری از ظرفیت‌های دو دستگاه در ترویج سنت‌های حسنه وقف، انفاق، احسان و نیکوکاری برای افزایش مشارکت خیران در حوزه فقرزدایی استفاده می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو دستگاه برای گسترش و تعمیق فرهنگ وقف و حبس و هبه، وصیت و نذر و احسان و انفاق نیز از دیگر اهداف مهم انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری است، تصریح کرد: استفاده از فرصت‌‎ها و مناسبت‌های مختلف در طول سال برای افزایش سرمایه اجتماعی و ایجاد زمینه حضور گروه‌های مختلف جامعه برای کمک به نیازمندان نیز از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.
نیکنام با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج وقف در جامعه به منظور رفع نیازهای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و مشارکت در زمینه ایجاد وقف‌های مشارکتی بین دو دستگاه را از مفاد مهم تفاهم‌نامه همکاری اعلام کرد و گفت: تعامل وهمکاری در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های استانی مشترک از جمله اهدای جهیزیه و کمک هزینه ازدواج و اطعام نیازمندان از جمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه پیش از این نیز اقدامات متعددی در راستای ترویج سنت حسنه وقف در استان انجام شده بود، اضافه کرد: در این راستا نشست‌های صنفی برگزار شده که نتایج مثبتی نیز داشته است.


ارسال نظرات