خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع):
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: اگر دل انسان در شب قدر بشکند و اظهار ندامت و پشیمانی از گناهان و خطاهای گذشته خود داشته باشد توبه واقعی است.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۸۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

حجت الاسلام محمدرضا توکلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام سوگواری مولی الموحدین علی ابن ابی طالب(ع) اظهارداشت: ارزش هر شب قدر به اندازه هزار شب است.

وی عنوان کرد: شب های قدر از نظر فضایل از مهمترین شب ها است که انسان زیر سایه قرآن می رود و تقدیر انسان در طول یک سال رقم می خورد .

توکلی ادامه داد: اعمال مستحبی تاکید شده در این شب غسل، دعای جوشن کبیر و قرآن بر سر گذاشتن است و از جمله صفات شب قدر شب زیارتی امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه شب قدر، شب خودسازی و به خود پرداختن، استغفار، دعا و مناجات است افزود: بیدار بودن تا سحرگاه از دیگر فضیلت های شب قدر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: درب خانه خدا را کوبیدن و دست گدایی و استمداد طلبیدن از غایت حق و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر اعمال شب قدر است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ای که باید به آن بپردازیم خود انسان است که انسان 362 روز سال را به کنار و همین سه شب را در عالم خودش باشد و کارنامه اعمال خود را ورق بزند که سال گذشته چه کرده است.

توکلی با تاکید بر اینکه این فرصت شب قدر را از دست ندهیم ابراز داشت: اگر دل انسان در شب قدر بشکند و اظهار ندامت و پشیمانی از گناهان و خطاهای گذشته خود داشته باشد توبه واقعی است و از خدا بخواهیم " خدایا من سعی و تلاشم را بکار می برم که وارد معصیت نشوم".

وی با بیان اینکه شب قدر شب عفو بخشش است اظهارداشت: چون در این شب ها چندین برابر شب های دیگر ماه مبارک رمضان بین بندگان و خداوند سیم اتصال برقرار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: در شب قدر ویروس کشی درونی باید انجام شود و وجود انسان به روز و آبدیت شود و این ممکن نمی شود مگر با ارتباط با خدا و شناخت ذات اقدس الهی .

وی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی این ماه را قرار داده که ما خودمان را بسازیم و آلودگی ها را از بین ببریم که این مشروط بر استغفار و پشیمانی از اعمال ناپسند گذشته است.

توکلی بیان داشت: طلب مغفرت با ناله و زاری دست گدایی بلند کردن درب خانه خداست که تنها جایی است که گدایی و التماس عزت و سربلندی برای انسان به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه خداوند الرحم الراحمین است و در این شب ها توجه و عنایات خودش را شامل همه بندگانش می کند گفت: بهترین واسطه ما در این شب ها وجود نازنین امام علی(ع) است که در خانه خدا متولد و در خانه خدا به شهادت رسید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: از خداوند می خواهیم به گونه ای عمل کنیم که عاقبت به خیری برای جامعه اسلامی رقم بخورد و دعا کنیم پرچم اسلام ناب به دست صاحب اصلی اش امام زمان(عج) تحویل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها