آیت الله میرلوحی در گفتگو با «بسیج»:

امشب خواندن هزار بار سوره قدر یقین انسان را کامل می کند

میرلوحی گفت: امام صادق(ع)فرمودند هرکسی درشب بیست و سوم از افطارتاسحر هزار مرتبه سوره قدر بخواند صبح می کند در حالی که یقینش کامل شده است معرفتی که باید به امام زمان (عج) داشته باشد به وسیله این کار پیدا می کند.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۷۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
آیت الله سید مصطفی میرلوحی عضو هیئت امناء دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فضیلت شبهای قدر گفت: همانطور که قرآن مجید فرموده یک شب قدر از هزار ماه افضل است نفرموده مساوی بلکه تاکید کرده افضل است.

وی افزود: هزار ماه یعنی تقریبا مدت یک عمر طولانی برای یک انسان کسی که عمر طولانی و مفیدی داشته باشد مثلا هشتاد و چند سال عمر کند می گوییم خیلی آدم موفقی بوده و خدا چه عمر طولانی به او داده و این یعنی خدا می خواهد بگوید اگر یک عمر اشتباه و خطا کردی شب قدر شبی است که می شود در یک شب جبران مافات کرد.

آیت الله میرلوحی تصریح کرد: این نکته بسیار امید بخش است که نه جوان نه پیر نه زن نه مرد نه گنهکار و نه هیچ کس در امشب که شب قدر اصلی است نباید نا امید باشد. هر چقدر هم که کسی گناه کرده باشد و هر قدر هم که گناهانش بزرگ باشد خدا از گناهان او بزرگ تر است و رحمت او از همه چیز وسیع تر است. امشب را قدر بدانیم و بدانیم که اگر هزار ماه و هشتاد سال را هم اشتباه رفته باشیم امشب اگر توبه واقعی کنیم و به دامن خدا بازگردیم و بگوییم یا الله خداوند متعال آغوشش باز است.

عضو هیئت امناء دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: امشب شب قدر است شب توبه و استغفار و رجوع و بازگشت به زیر سایه قرآن و از همه مهمتر شبی است که امام زمان (عج) حجت خدا سرنوشت یک ساله آینده ما هم شخصی و هم خانوادگی و اجتماعی ما و سرنوشت و مسیر امت اسلام را امضاء می کنند. پس امشب یک لحظه کسی وقتش را به کارهای معمولی نگذراند امشب شب توسل به خداوند متعال و گرفتن دامن امام زمان (عج) و به زیر سایه قرآن و چهارده نور پناه بردن است.

آیت الله میرلوحی تاکید کرد: نکته آخر که دلم می خواهد جوانان توجه داشته باشند این است که امام صادق(ع) فرمودند هر کسی در شب بیست و سوم از افطار تا سحر هزار مرتبه سوره قدر را بخواند صبح می کند در حالی که یقینش کامل شده است و معرفتی که باید به امام زمان (عج) داشته باشد به وسیله این کار پیدا می کند و مسائلی را از عالم بالا به او نشان می دهند که خودش تعجب می کند مسائل بسیار مهمی است که امام صادق(ع) در روایت فرموده اند.

وی گفت: من از جوانان که قلبشان پاک است و اخلاص دارند و برای ریا و تظاهر این طرف و آن طرف نمی روند دعوت می کنم امشب با اخلاص و صدق نیت و طهارت قبل از افطار غسل شب قدر را انجام دهند و امشب دامن امام زمان (عج) را محکم بگیرند و با خواندن سوره قدر معرفت خود را به امام زمان (عج) کامل کنند و بعد ببینند نتیجه این هزار مرتبه خواندن سوره قدر در شب قدر چیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار