خبرهای داغ:
نشر «سدید» منتشر کرد

خدمات اجتماعی حزب‌الله به مثابه یک منبع قدرت

کتاب «خدمات اجتماعی و قدرت نرم» که به خدمات اجتماعی حزب‌الله به مثابه یک منبع قدرت پرداخت ترجمه شده است.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۶۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،کتاب «خدمات اجتماعی و قدرت نرم» از سوی نشر سدید روانه بازار کتاب شد.

فلسفه خدمات اجتماعى ریشه در خصلت اجتماعی بودنِ انسان دارد و از آن‌جا که انسان به‌تنهایى قادر به رفع نیازهاى خود نیست، در همۀ اوقات به‌خصوص هنگام بروز خطر به یار و مددکار نیاز دارد.

پیش از تشکیل دولت‌ها و جوامع گسترده، انسان‌ها در هنگام بروز مشکلات، به همکاری یکدیگر می‌شتافتند و با وسایل و روش‌های گوناگون از یکدیگر حمایت می‌کردند. اما به علت سادگى روابط و مناسبات اجتماعى، این خدمات به‌صورت ساده و سازمان‌نایافته ارایه می‌شد. ولی به‌تدریج و با توسعه جوامع و شکل‌گیرى حکومت‌ها و دولت‌هاى سنتى، مفهوم خدمات اجتماعى هم کم کم دیگرگون شد.

نوزدهم  آگوست 2006، در جنگ 33 روزه، زنان داوطلب ملبس به پرچم حزب‌اللّه لبنان، در قالب کمپین حزب‌اللّه، به حومه جنوبی و بمباران شده بیروت سرکشی کرده و وجوهی را در اختیار خانواده‌های مسلمان شیعه قرار می‌دهند تا آنان بتوانند به خانه و زندگی خود سر و سامانی دوباره بخشند. این خدمات اجتماعی حزب‌اللّه،‌ موجب قدرت نرم آن، در بین مردم لبنان است.

این نوع فعالیت‌های حزب‌الله، مدرسین دانشگاه عملیات ویژه مشترک (JSOU) وابسته به ارتش ایالات متحده را بر آن داشت تا کتابی را تحت عنوان «حزب‌الله: خدمات اجتماعی، به عنوان یک منبع قدرت» تألیف نمایند تا از آن در راستای استفاده بهینه از تجربیات موفق سازمان حزب‌الله در دوره‌های تربیت و آموزش فرماندهان ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد.

خدمات اجتماعی و قدرت نرم ترجمه‌ای آزاد از کتاب ذکر شده است که توسط دکتر ساسان زارع و حسین روزبه به فارسی برگردانده شده و بر آن است تا با مطالعه سازمان حزب‌الله و مستندسازی تجربیات موفق این سازمان، ولو از نگاه دشمنان، بتواند گامی مفید و موثر در راستای تئوری‌پردازی در عرصه بومی‌سازی تجربیات انقلاب اسلامی بردارد.

در این کتاب پس از بررسی تاریخچه لبنان و تشکیل حزب‌الله و رهبران آن به معرفی الگوی حزب‌الله و ساختار سازمانی آن برای اجرای اقدامات اجتماعی می‌پردازد و پس از آن مقادیر بودجه بخش خدمات اجتماعی این سازمان و نقل و انتقالات و منابع مالی را عنوان می‌کند و در انتها مبحث خدمات اجتماعی حزب‌الله و رابطه آن با عملیات‌های نظامی و غیرنظامی سازمان را مورد تحلیل و واکاوی قرار می‌دهد. بی‌شک، مطالعه سازمان حزب‌اللّه و مستندسازی تجربیات موفق این سازمان، ولو از نگاه دشمنان، گامی مفید و مؤثر در راستای تئوری‌پردازی در عرصه بومی‌سازی تجربیات انقلاب اسلامی خواهد بود.

این کتاب در 104 صفحه و با قیمت 7 هزارتومان منتشر شده و علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید مراجعه و یا با شماره های 021-66485850 و 021-66486120 تماس حاصل کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها