خبرهای داغ:
مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:
مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: کسانی آتش به اختیار شده اند که دشمن شناسند و رمز و راز جنگ با دشمن را می دانند.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۳۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در دیدار صمیمانه خود با جمعی از جوانان و دانشجویان با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند" من به همه‌ آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار" که بیانگر اهمیت استقلال و خوداتکایی افراد در میادین مختلف می‌باشد.

وی تشریح کرد: آتش به اختیار اصطلاحی است که در عرصه جنگ به کار می‌رود و وقتی آرایش‌های رزمی نتوانند به وظایف خودشان برای مواجهه با دشمن نقش آفرینی کنند ، جنگ تن به تن می‌شود و افراد می‌توانند آتش به اختیار باشند.

این مسئول ادامه داد: این فرمان آتش به اختیار برای جوانان دانشجو است که افسران جنگ نرم هستند و از ظرفیتهای لازم برای به میدان آمدن برخوردارند.

مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین دانشجویان را نیروهای آموزش دیده جبهه فرهنگی هستند که از انگیزه و توان رزم در جبهه مقابل دشمن برخوردار هستند عنوان کرد و گفت: کسانی آتش به اختیار شده اند که دشمن شناسند و رمز و راز جنگ با دشمن را می دانند.

کشاورز با اشاره به بیانات رهبر در سال‌های گذشته و استفاده ایشان از کلیدواژه "افسر جوان جنگ نرم"در ادامه به تصریح بیانات مقام معظم رهبری پرداخت: "در اين جنگ نرم، شما جوان‌های دانشجو، افسران جوان اين جبهه‌ايد. نگفتيم سربازان، چون سرباز فقط منتظر است که به او بگويند پيش، برود جلو؛ عقب بيا، بيايد عقب. يعني سرباز هيچ‌گونه از خودش تصميم‌گيري و اراده ندارد و بايد هر چه فرمانده می‌گويد، عمل کند. نگفتيم هم فرماندهانِ طراح قرارگاه‌ها و يگان‌های بزرگ، چون آنها طراحی‌های کلان را می‌کنند. افسر جوان تو صحنه است؛ هم به دستور عمل می‌کند، هم صحنه را درست می‌بينيد؛ با جسم خود و جان خود صحنه را می‌آزمايد. لذا اينها افسران جوانند؛ دانشجو نقشش اين است. حقيقتاً افسران جوان، فکر هم دارند، عمل هم دارند، تو صحنه هم حضور دارند، اوضاع را هم می‌بينند، در چهارچوب هم کار می‌کنند."

وی کم‌‌کاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی را عامل اصلی صدور فرمان آتش به اختیاری در مسئله فرهنگ توسط رهبر انقلاب دانست و مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که خواستار لزوم تولید تفکر در جامعه شده‌اند و ایشان این تغییر را از بالاترین سطوح متفکرین شروع کردند.

این مسئول اضافه کرد: رفتار انفعالی برخی رجال در سال‌های اخیر سبب شده است که امروز رهبر انقلاب سطح توقع خود را پایین آورده و به تدریج دست نیاز به سمت کف جامعه دراز کنند.

مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین توضیح داد: حضرت آقا دستور آتش به اختيار را پس از مطرح کردن مطالبه چهارم خود از تشکل‌های دانشجويی و همه «هسته‌های فکری و عمليِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور» یعنی «تلاش جدّی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه» اعلام فرمودند، مطالبه‌ی مهمی که در سال‌های اخير از همه نيروهای مومن و انقلابی در گستره وسيع‌تری از دانشگاه يعنی کل جامعه داشته‌اند.

کشاورز انقلابی‌گری و تبیین و بسط گفتمان انقلاب را يکي از مهم‌ترين مطالبات و نگرانی‌های حضرت آقا در چند سال‌ اخير مطرح نموده و تبیین کرد: رهبر حکيم انقلاب برای غلبه گفتمان انقلابی در دانشگاه و کل جامعه، خطاب به همه‌ی افسران جوان جنگ نرم می‌گويند "بايد خودتان تصميم بگیرید"

وی ابراز کرد: با بررسی مطالب مطرح شده در دیدار دانشجویان با رهبر انقلابی ایران اسلامی در می یابیم که اين اختيار برای گشودن آتش، در ذيل مطالبه تلاش فکری، فرهنگی، سياسی برای غلبه گفتمان انقلاب در جامعه و دانشگاه است.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: دستگاه‌های فکری و فرهنگی و سياسی دچار اختلال شده و يا وظايف طبيعی خود را انجام نمی‌دهند مسئله آتش به اختیاری راه‌حلی علاج‌جويانه و دلسوزانه است.

مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین تشریح کرد: پر واضح است که دانشجویان اگر در جایی با افراد و یا افکار و یا اقدامات نفوذی هایی مواجه شدند که در پی ایجاد انحراف، اختلال و یا تعلل در مسیر پیشرفت کشور و انقلاب اسلامی هستند، حوزه ای برای حضور آتش به اختیارشان است.

کشاورز مسئله آتش به اختیاری را در مقابله با هر پدیده‌ای که از مقبولیت نظام بکاهد موثر دانست و خاطرنشان کرد: هر نوع اقدامی که باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام و مسئولین شود به دلیل کاهش مشروعیت نظام مذموم بوده و باید از آن جلو گیری کرد.

وی افزود: هرکسی که مشروعیت نظام را کاهش دهد به نحوی وارد جنگ علیه نظام شده است و لازم است با آن تقابل نمود.

این مسئول در ادامه متذکر شد: مسئولین دستگاه‌های مختلف باید هوشیار و فعال تر شوند و موانع موجود را بر طرف نمایند.

مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین مطرح کرد: مسئولین باید خودشان زمینه استفاده از ظرفیت‌های جوانان در عرصه های مختلف را فراهم کنند و چنانچه جوانان عزیز که در تشکل‌های مختلف سازماندهی شده اند مراجعه و مطالبه ای داشته باشند، فرصت را غنیمت دانسته و با بکارگیری ظرفیت آنان به رفع مشکلات همت گمارند.

کشاورز در قسمت پایانی این گفت و گو یادآور شد: تجربه های ارزشمند انقلاب و دفاع مقدس و اکنون اردوهای جهادی سازندگی بیانگر قابل اعتماد بودن جوانان در عرصه های مختلف است که اگر کارها به آنها واگذار گردد حتما نتایج قابل قبولی را ارائه خواهند کرد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها