مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع):
حجت الاسلام کریم سرافراز، گفت: حضرت علی علیه السلام در هنگام سکوت نیز رزمنده مجاهد فی سبیل الله بود.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۳۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع فرماندهان،‌مدیران، مسئولان و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه استان چهارمحال و بختیاری با تسلیت ایام سوگواری شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام به تبیین اهمیت شبهای قدر پرداخت.

حجت الاسلام کریم سرافراز، گفت: پیامبر اسلام در روایتی فرموده اند: " زَیِّنوا مجالسَکُم بِذکرِ علی ابن ابیطالب"، مجالس خودتان را با ذکر علی ابن ابیطالب علیه السلام زینت دهید.

وی، افزود: در روایتی دیگر نبی مکرم اسلام بیان داشته اند: هرکسی می خواهد آدم نبی را در مقام علمش، حضرت نوح را در مقام بندگی و طاعتش، حضرت ابراهیم را در مقام دوستی و خلیل الهی اش، حضرت موسی را در هیبتش و حضرت عیسی را در صفوتش ببیند، به علی ابن ابیطالب علیه السلام نگاه کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری، گفت:‌حضرت علی علیه السلام با این همه توصیف در شأن و مقام و جایگاه والای آن حضرت، ‌مظلوم ترین فرد تاریخ و به فرموده حضرت امام راحل(ره)، گمنام ترین سرباز اسلام است.

وی، ادامه داد: راز محبوبیت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام نزد خداوند و رسول گرامی اسلام را این امام اینگونه بیان داشته اند، که محبوبیت من نزد خدا و رسول خدا به خاطر خویشاوندی با پیامبر اسلام نیست؛ بلکه برای جهاد در راه خداست و من مجاهد در راه خدا،‌ناصح، خیرخواه و دلسوز امت هستم.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام جایی که باید بجنگد، رزمنده و مرد میدان نبرد بود، و آنجا که باید سکوت کند، شکوه سکوت آن حضرت از شکوه جنگیدنش کمتر نیست؛ هرچند سکوت برای حضرت علی علیه السلام سخت و تلخ بود؛ اما به خاطر خدا سکوت کرد.

وی،با اشاره به ساده زیستی مولای متقیان، گفت: حضرت علی علیه السلام فرموده اند:" اَلَا وَ إِنَّ لِکُلِّ مَاْمُومٍ إِمَاماً، یَقْتَدِی بِهِ وَ یَسْتَضِی ءُ بِنُورِ عِلْمِهِ؛ اَلَا وَإِنَّ إِمَامَکُمْ قَدِ اکْتَفَی مِنْ دُنْیَاهُ بِطِمْرَیْهِ، وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَیْهِ. اَلَا وَإِنَّکُمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَی ذلِکَ، وَلکِنْ اَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَاجْتِهَادٍ، وَ عِفَّهٍ وَ سَدَادٍ."

سرافراز، اظهار کرد: مولی الموحدین فرموده اند: آگاه باش! هر پیروی را امامی است که از او پیروی می کند، و از نور دانشش روشنی می گیرد، آگاه باش! امام شما از دنیای خود به دو جامه فرسوده، و دو قرص نان رضایت داده است، بدانید که شما توانایی چنین کاری را ندارید؛ امّا با پرهیزکاری و تلاش فراوان و پاکدامنی و راستی، مرا یاری دهید. پس سوگند به خدا! من از دنیای شما طلا و نقره ای نیاندوخته، و از غنیمت های آن چیزی ذخیره نکرده ام، بر دو جامه کهنه ام جامه ای نیفزودم، و از زمین دنیا حتی یک وجب در اختیار نگرفتم و دنیای شما در چشم من از دانه تلخ درخت بلوط نا چیز تر است.

وی، در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام، هفت موضع خطرناکی که محبت اهلبیت علیهم السلام برای انسان سودمند است را بیان کرد و افزود: هنگام جان دادن، در داخل قبر، هنگام زنده شدن انسانها و بیرون آمدن آنها از خاک،‌هنگامی که پرونده اعمال را دست انسان می دهند در قیامت، موقع حساب و میزان و عبور از صراط؛ هفت موضع خطرناکی می باشند که محبت اهلبیت عصمت و طهارت به سود انسان می باشد.

حجت الاسلام سرافراز، در ادامه به اهمیت شبهای قدر نیز اشاره کرد و گفت: با محبت اهلبیت و واسطه قرار دادن انوار الهی معصوم در شبهای قدر به درگاه الهی بروید تا بتوانید از رحمت واسعه خداوند متعال برخوردار شوید.

وی، شب قدر را شب ولایت دانست و به نقل از امام باقر علیه السلام گفت: ‌در شب قدر فرشتگان و ملائکه الله به گرد اهلبیت می چرخند و سراسر گستره زمین مملو از ملائکه و فرشتگانی می شود که نزول کرده اند و همراه زمینیان تا سپیده دم به احیا و شب زنده داری مشغول می شوند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، افزود: خداوند متعال توبه، انابه و ناله گناهکاران را بیشتر از تسبیح ملائکه دوست دارد و در شبهای قدر به همه انسانها بار عام داده تا از این فرصت برای استغفار و بازگشت از معاصی هرچند به اندازه سنگینی کوهها، تعداد ستارگان و مقدار آب دریاها باشد، استفاده کنند.

وی، در پایان سخنان خود به اهمیت روز جهانی قدس که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است نیز اشاره کرد و با تأکید بر حضور پرشور در راهپیمایی سراسری این روز، گفت: دفاع از قدس عزیز و پشتیبانی از رزمندگان جبهه مقاومت وظیفه دینی آحاد مسلمانان است.

ارسال نظرات