دنیاطلب شدن خواص جامعه، بی‌اعتنایی به رهنمودها و راهنمایی‌های امام (ع)، فضای اجتماعی حاکم بر آن دوره، ناآگاهی و جهل عده‌ای از مردم و مانع‌تراشی در برابر خواست امام باعث شهادت امام علی (ع) شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۲۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدعلی ادیانی در جمع مردم شهرستان سیمرغ، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر، اظهار کرد: یک سال از عمر مجلس شورای اسلامی گذشت و در این مدت اتفاق نادری که نسبت به ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی رخ داد تصویب برنامه پنج‌ساله ششم توسعه و بودجه 96 بوده است.

وی افزود: کار بسیار سنگینی بود و نزدیک به پنج ماه وقت مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق گذشت همچنین نزدیک به دو ماه در صحن علنی مجلس برنامه ششم موردبررسی دقیق قرار گرفت.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه پنج‌ساله ششم توسعه یعنی قطار توسعه دولت و دستگاه‌های اجرایی روی این ریل حرکت کند، تصریح کرد: این برنامه فوق‌العاده ارزشمند و با رویکردهای بسیار مهم است.

وی ادامه داد: قطعاً بعد از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی کارنامه‌های ارزشمندی داشته و کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند.

ادیانی با بیان اینکه کیاکلا از حدود پنج سال قبل ارتقا یافت و به شهرستان تبدیل شد که این هم جزو عملکرد و کارنامه دولت حساب می‌شود، اظهار کرد: این اقدام برای خود آورده و امتیازاتی دارد.

وی افزود: زمانی که در مجلس هشتم حضور داشتم اتفاقاتی افتاد و با پیگیری‌های انجام شده نخستین‌بار بحث مربوط به ریل‌گذاری شهرستان شدن سیمرغ را شروع و استارت زدیم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آن زمان CNG را به‌طور رایگان در اختیار شهرداری قراردادیم و از 6 درمانگاه مصوبه هیئت‌وزیران در دولت نهم دو درمانگاه کیاکلا و شیرگاه تا پایان مجلس هشتم اتفاق افتاد و افتتاح شد همچنین تجهیزات بخش دندان‌پزشکی را هم کاملاً رایگان از دکتر دستجردی گرفتم، تصریح کرد: در آن زمان برق کیاکلا آن‌قدر ضعیف بود که آمار سوختن لوازم الکترونیکی هم بالا بود اما با اختصاص و تزریق 4 میلیارد تومان و در کمیسیون انرژی این مشکل مرتفع شده است.

وی ادامه داد: بحث چهار خطه شدن کیاکلا به جویبار، بهنمیر و قائم‌شهر از دیگر مواردی بود که اتفاق افتاد البته ما باید نوع توسعه را ببینیم، کشور مشکلاتی دارد و همه هم می‌دانیم مجلس شورای اسلامی قانون‌گذار بوده و ناظر و مجری نیست اما کمک می‌کنیم چرا که وظیفه ما است.

ادیانی با بیان اینکه در طی یک‌سال اخیر اتفاقات خوبی افتاد و سرعت چهار خطه شدن سیمرغ به جویبار و بهنمیر با توجه به اینکه دولت اعلام کرد در خشکسالی مالی قرار دارد اتفاق افتاد، اظهار کرد: اتفاقات خوبی رخ داد و با منابع مالی موجود کشور حرکت روبه‌جلو است اما راضی نیستیم.

وی افزود: در بحث مربوط به چهار خطه شدن محور سیمرغ به بابل پیمانکار انتخاب‌شده و در حال کار است و پیمانکار دوم هم قرار است کار را از سمت کیاکلا آغاز کند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متوجه شدیم برق شهرستان سیمرغ نیاز به تقویت ولتاژ دارد و برای این امر نزدیک به دو میلیارد هزینه می‌شود، تصریح کرد: رسماً از اینجا اعلام می‌کنم با معاونت انرژی وزیر نیرو صحبت کردم و دستور پرداخت یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان برای تقویت ترانس برق سیمرغ دادند و شهرستان در حال حاضر این استعداد و قابلیت را به لحاظ ولتاژ قوی دارد که شهرک صنعتی سنگتاب برق خود را از قائم‌شهر قطع و به برق سیمرغ متصل شود.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع برای اصلاح شبکه حدود 160 میلیون تومان تحویل استان شده که تحویل امور برق شهرستان می‌شود که در روستاهایی که مشکل‌دارند هزینه شود.

ادیانی بابیان اینکه ما شیعه علی هستیم و امروز روز سوگ بشریت است، اظهار کرد: امام علی (ع) فخر کائنات بودند و شهادت ایشان هم پدیده‌ای بود که متأثر از فضای سیاسی و حاکم بر جامعه بوده است.

وی افزود: دنیاطلب شدن خواص جامعه، بی‌اعتنایی به رهنمودها و راهنمایی‌های امام (ع)، فضای اجتماعی حاکم بر آن دوره، ناآگاهی و جهل عده‌ای از مردم و مانع‌تراشی در برابر خواست امام باعث شهادت امام علی (ع) شد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران و مسؤولان جامعه ما همه در برابر دشمن باید محکم بایستند چراکه با لبخند کار پیش نمی‌رود، تأکید کرد: مسؤولان جامعه باید مذاکره منطقی و محکم داشته باشند.

وی ادامه داد: از حضور گسترده و صمیمانه شما مردم شهرستان سیمرغ در پای صندوق‌های رأی تشکر می‌کنم چرا که همان‌طور حضرت آقا فرمودند این اصل مهمی است.

ادیانی با بیان اینکه موضوع دیگری که برای سیمرغ رخ داد طرح حریم رودخانه بود که این طرح تغییر پیداکرده است، اظهار کرد: حریم رودخانه از گدوک شروع می‌شود و در حوزه انتخابیه تا بهنمیر ادامه دارد.

وی افزود: معاون وزیر و کارشناسان مربوطه را سر صحنه حاضر کردیم که نتیجه بر تجدیدنظر روی این موضوع شد تا به مردم لطمه‌ای وارد نشود چراکه دو هزار خانه در کیاکلا با مشکل مواجه می‌شدند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه بهترین مردم دنیا راداریم، تصریح کرد: هر کجا داعش گلوله‌ای شلیک کرد مسؤولان آن کشور فرار کردند اما فرمانده رشید سپاه اسلام سردار جعفری در کمترین زمان ممکن در صحن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کنند که این افتخار است.

وی ادامه داد: هرکجا گلوله‌ای شلیک می‌شود مردم فرار می‌کنند اما در اینجا مردم آمدند و به دور مجلس شورای اسلامی حلقه زدند و نمایندگان شما در خانه ملت هم اجازه ندادن یک ثانیه مشروح مذاکرات ترک شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها