خبرهای داغ:
امام جمعه اقبالیه گفت: اسلام دینی است که عقل و منطق انسان را به رشد و کمال می رساند، وقتی که فرهنگ بالا دستی ما قرآن، یعنی فرامین الهی است چر باید فرهنگ بیگانه را بر خود مسلط کنیم؟
کد خبر: ۸۸۷۴۴۱۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

حجت الاسلام فاطمیان امام جمعه اقبالیه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص موضوع آتش به اختیاری در موضوع فرهنگ که در بیانات اخیر رهبر انقلاب به آن اشاره شده است، اظهار کرد: اگر مسئولین به هر دلیلی غفلت کردند و یا از غفلت مردم استفاده کردند و در موضوع فرهنگ کم کاری صورت گرفته است، امروز مردم عهده دار این مسئولیت هستند که نگذارند فرهنگ به بیراهه برود.

این مسئول با اشاره موردی به سند 2030 ابراز کرد: در موضوع سند 2030 لازم بود که مسئولینی نضیر نمایندگان مجلس در موضوع ورود پیدا کنند، سوال کنند و حتی مسئله را به استیضاح نیز برسانند ولی متاسفانه اقدامات لازم از جانب آنها صورت نگرفت.

وی ادامه داد: سند 2030 مخفیانه و به دور از بررسی های شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولین بالا دستی به امضا رسیده بود که خود این مسئله هم ناقض قوانین ایران اسلامی بود.

 امام جمعه اقبالیه تبیینکرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که سند 2030 نوعا استقلال ایران را هدف قرار داده است و می تواند مانند پروتوکل های هسته ای که این امکان را برای بازرسان ایجاد کرده است که در هر لحظه ای از هر مکانی که می خواهند بازدید کنند، همین مسئله را در فرهنگ و آموزش و پرورش ما پی بگسرند.

حجت الاسلام فاطمیان تصریح کرد: با سند 2030 فرهنگ ما طی 15 سال به مدیریت غربی ها در می آمد، در حالی که ما در بسیاری از مبانی نظری با هم متفاوت هستیم، آموزه های دینی ما، ما را از دیگران متفاوت و متمایز می نماید.

وی یادآور شد: به همین خاطر و به علل های بی شمار دیگر بنده و بسیاری دیگر از ائمه جمعه و نیز ملت آگاه در هر جایگاهی که بودند به روشنگری در این موضوع به فرمان رهبر انقلاب پرداختیم تا نهایتا این سند ننگین لغو گردید.

امام جمعه اقبالیه اذعان کرد: اسلام دینی است که عقل و منطق انسان را به رشد و کمال می رساند، وقتی که فرهنگ بالا دستی ما قرآن، یعنی فرامین الهی است چر باید فرهنگ بیگانه را بر خود مسلط کنیم؟

فاطمیان متذکر شد: ممکن است علت موافقت مسئولین با سند 2030 تلاش برای گشایش در موضوع اقتصلدی بوده باشد، با این حال باز هم مورد قبول نیست و اینجا همان نقطه ای است که رهبر به آن اشاره دارند، بصیرت مردم در این نقطه بسیار جای اهمیت است.

این صاحب نظر مسائل سیاسی و فرهنگی، در خصوص نقش مردم در موضوع فرهنگ توضیح داد: نکته ای که در بیانات رهبر فرزانه انقلاب  و در متون دینی ما به آن اشاره گردیده است همان بصیرت و بصیرت افزایی است که  همیشه به آن تاکید می شود، همان طور که در دعای پس از نماز صیح و مغرب پس از درود بر محمد و آلش از خداوند درخواست بصیرت در دین می کنیم.

وی مطرح کرد: تمام دعوا ها بر سر دین ما است، باید از خدا بخواهیم که متدین بشویم، نه از لحاظ کلام که آل سعود هم با تمام دوستی هاشان با اسرائیل ادعای تدین دارند، آیا آنها مسلمان هستند؟

فاطمیان گفت: ملت باید بصیر باشند و در این راه ارگان هایی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد و نظیر آنها یاری گر مردم باشند.

وی یادآور شد: هر کس که تریبونی در اختیار دارد باید به روشنگری بپردازد، خواص هم باید در این موج عظیم حرکت کنند چرا که مردم دنباله رو خواص هستند.

امام جمعه اقبالیه تشریح کرد: متاسفانه امروز می بینیم که خواص آنطور که انتظار می رود عمل نمی کنند و رهبر می فرمایند که مردم از خواص جلوتر قدم برمی دارند.

حجت الاسلام در خاتمه این گفت وگو ابراز کرد: حضور مردم در صحنه همواره اثر بخش بوده است، همین حضور بود که ذژیم تا دندان مسلح پهلوی را با فرماندهی امام راحل به زیر کشید و امروز هم با دیگر با حضور و اتحاد همین مردم در برابر تمام مشکلات از جمله دوقطبی شدن( حربه ای که در سالهای ابتدایی انقلاب بنی صدر از آن استفاده کرد و شکست خورد) جلو گیری کنند جرا که این موضوعات از پیش محکوم به زوال هستند.

1005/ت30.ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها