توسط تیم عملیاتی سپاه ناحیه یاسر صورت گرفت؛
تیم عملیاتی سپاه ناحیه یاسر مشهد با اقدامی به موقع، سرشاخه و عمده فروش قرص‌های مخدر در مشهد را دستگیر و بزرگترین محموله قرص‌های مخدر را کشف و ضبط کرد.
کد خبر: ۸۸۷۴۳۴۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  هفتۀ گذشته از یک عطاری در منطقه قاسم‌آباد مشهد حدود یک میلیون  قرص ممنوعه و مخدرکشف شد که ضابطان قضایی پس از چند روز کار تحقیقاتی روی این پرونده، مهرۀ اصلی و عمده‌فروش این محصولات ممنوعه در مشهد را که در یکی از مناطق این شهر سکونت داشت دستگیر و از او ٨٠٠هزار انواع قرص ممنوعه و مخدر، ۶٠ کیلو معجون بیرجندی، ۴٠ لیتر شربت تریاک، و متادون کشف کردند.  

ماجرای دستگیری سر‌شاخۀ تهیه و توزیع انواع داروهای مخدر، در مشهد از آنجا شروع شد که تیمی از ضابطان قضایی در حوزۀ مقاومت بسیج سپاه ناحیه «یاسر» در‌پی رصد‌های اطلاعاتی خود یک عطاری را که مالکش اقدام به فروش قرص ممنوعه می‌کرد در منطقۀ قاسم آباد شناسایی کردند و با هماهنگی قاضی خدابخشی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، وارد عمل شدند.
 
در‌ حالی‌که مالک این عطاری قصد داشت تا قرص‌های ترامادول را معدوم کند نیروهای بسیج سر بزنگاه رسیدند و او را دستگیر و تعدادی قرص و شربت متادون از مغازه‌اش کشف کردند، اما تحقیقات این پرونده به همین کشفیات جزئی ختم نشد و مأموران با شناسایی مخفیگاه متهم موفق شدند تعداد ۵٠٠هزار انواع قرص متادون، ترامادول، قرص‌های دست‌ساز جنسی و مخدر را کشف کنند.

متهم در ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبود، اما طولی نکشید که تیم تحقیقاتی پرونده مستنداتی از رابطۀ متهم با سرشاخۀ فروش قرص‌ها و داروهای ممنوعه را برای محکمۀ قضایی رو کردند و این مرد جوان که دیگر دستش برای قانون رو شده دربرابر قاضی خدابخشی لب به اعتراف گشود و شاه‌مهرۀ اصلی توزیع داروهای ممنوعه در مشهد را لو داد.

مأموران اطلاعات ناحیۀ مقاومت «یاسر» که چند قدم از سیر مراحل رسیدگی پرونده جلوتر بودند قبل از این اعترافات تحقیقات خود را برای شناسایی شاه‌مهرۀ اصلی آغاز کرده بودند و به اطلاعاتی از مخفیگاه وی که در خیابان امامت ٢۵ واقع بود دست یافته بودند، اما از‌ آنجایی‌که این فرد در محل کمتر دیده می‌شد اکیپی از مأموران این حوزۀ مقاومت مشغول بررسی و شناسایی نامحسوس محل اصلی تردد متهم بودند.
 
شناسایی مرکز فروش داروهای مخدر  

با به‌دست آمدن اطلاعات دقیق‌تر از محل کار متهم اصلی این پرونده بلافاصله دستورات قضایی صادر و نیروهای بسیج ناحیۀ «یاسر» عصر روز گذشته در اقدامی پوششی وارد عمل شدند و به محل که یک باب مغازۀ عطاری واقع در بولوار استقلال مشهد بود و درکنار دو عطاری دیگر قرار داشت مراجعه کردند.

مأموران که با هماهنگی قاضی خدابخشی خود را به‌عنوان خریدار کلی قرص معرفی کرده بودند وارد مغازۀ متهم شدند، اما این مرد جوان به رفتار برخی از مأموران که بیرون مغازه با لباس شخصی مغازه‌اش را زیر نظر داشتند مشکوک شد و غافل از اینکه خریداران صوری قرص‌های متادون نیز ضابط قضایی هستند با دوستانش که در اطراف او مغازه داشتند تماس گرفت و عنوان کرد: «اوضاع قمر‌در‌عقرب است. هرچه‌سریع‌تر قرص و داروهایتان را جمع کنید. پلیس‌ها! پلیس‌ها!».

متهم که خبر نداشت مأموران لباس‌شخصی در دو عطاری هم‌جوار او نیز حضور دارند در‌حالی‌که می‌خواست عذر مأموران مشتری‌نمای خود را بخواهد با برق دستبند یکی از ضابطان قضایی مواجه شد و در دام قانون گرفتار آمد.

نیروهای سپاه و بسیج ناحیۀ «یاسر» پس از دستگیری این جوان ٢١ساله اقدام به بازرسی مغازۀ او کردند و طولی نکشید که مقادیری قرص متادون، ترامادول و شربت تریاک از جاسازش که کشویی کوچک بود و بدون هیچ نشانه‌ای در زیر کشوی اصلی میزش قرار داشت کشف شد. در بررسی محل یک گاوصندوق هم کشف شد که متهم در ابتدا از بازکردنش امتناع می‌کرد تا اینکه به‌ناچار در آن را باز کرد. با باز شدن در این گاوصندوق ٢٧میلیون تومان وجه نقد که بدون ترتیب بر روی هم دیگر قرار داشت کشف و ضمیمۀ پروندۀ متهم شد.

ساعت حدود ١٩ شب بود و آخرین لحظات آزادی این شاه‌مهرۀ تهیه و توزیع‌کنندۀ قرص و داروهای ممنوعه را نشان می‌داد که طبق دستور قاضی خدابخشی قرار شد مأموران به‌همراه متهم دستگیر‌شده به مخفیگاه او مراجعه کنند و محل را مورد‌بازرسی قرار دهند.

در‌حالی‌که تیم تحقیقاتی پرونده مخفیگاه و محل دپوی کالاهای ممنوعۀ این متهم را از قبل در خیابان امامت شناسایی کرده بودند متهم حاضر به همکاری با نیروهای بسیج و سپاه نشد و به‌دروغ عنوان کرد که در خیابان مصلی ساکن است. خودروی حامل مأموران و متهم به‌ظاهر به سمت مصلی به‌حرکت افتاد که بعد از طی مسافتی کوتاه تغییر مسیر داد و از امامت ٢۵ سر در آورد و در کمال ناباوری مقابل مخفیگاه متهم ایستاد.

 این توزیع‌کنندۀ داروهای ممنوعه و غیرمجاز که دیگر چیزی برای کتمان کردن نداشت به‌ناچار با نیروهای بسیج همکاری کرد و در خانه‌اش را به روی مأموران قانون گشود. مأموران که لحظه‌به‌لحظه این مأموریت را برای قاضی خدابخشی مخابره می‌کردند پس از هماهنگی با وی وارد مخفیگاه متهم شدند و طولی نکشید که از داخل این واحد آپارتمانی صدها بسته از انواع داروهای ممنوعه، غیرمجاز و مخدر کشف و ضبط شد.

 دستگیری مرد عطار و همدستانش


جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در تشریح جزئیات این عملیات ضربتی به خبرنگار ما گفت: مأموران حوزۀ مقاومت «یاسر» در این مأموریت غافلگیرانه موفق به دستگیری سرشاخۀ تهیه، توزیع و فروش داروهای ممنوعه، تاریخ‌گذشته، غیرمجاز، قاچاق و مخدر و دو همدست دیگرش شدند که از مغازۀ عطاری و مخفیگاه او تعداد ٨٠٠هزار قرص روان‌گردان، سقط جنین، تقویت جنسی، متادون و ترامادول تاریخ‌گذشته و قاچاق کشف شد.».

قاضی مهدی خدابخشی افزود: «علاوه‌بر‌این مأموران در پایش خود از مخفیگاه متهم مقدار ۶٠ کیلو معجون بیرجندی، ۴٠ لیتر شربت متادون و تریاک را کشف کردند.».  

وی تصریح کرد: متهم که اهل نیشابور است در اظهاراتش اعتراف کرده که برخی از داروهای مکشوفه را خودش از خیابان ناصرخسروی تهران خریداری کرده و برخی از آن‌ها را نیز فردی ناشناس برایش می‌آورده است. او در گوشه‌ای دیگر از اعترافاتش عنوان کرد که روزانه ٣٠ الی ۴٠ مشتری برای انواع قرص‌هایش، خصوصاً ترامادول و متادون، داشته است.

خدابخشی در پایان گفت: «متهم اصلی پرونده پس از تفهیم اتهام و تکمیل تحقیقات با قرار متناسب راهی زندان شد و تحقیقات دراین‌باره  ادامه دارد. 

 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها