برخورداری از حداقل سواد رسانه ای لازمه نقش آفرینی فعالانه در دنیای پیچیده امروز است.
کد خبر: ۸۸۷۴۳۴۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس دینی در گردهمایی مصون سازی فرهنگی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه در دنیای امروز گفت: برخورداری از حداقل سواد رسانه ای لازمه نقش آفرینی فعالانه در دنیای پیچیده و پر رسانه امروز است.

حجت الإسلام حسینی راد در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) خدمت تمام شیعیان جهان اظهار داشت: از آن حضرت روایت است اولین نشانه انسان پرهیزگار اخلاص در عمل، آرزوهای کوتاه مدت و بهره گرفتن از فرصت ها است.

وی خاطرنشان کرد: دنیای امروز دنیای رسانه هاست بنابراین رسانه ها جوانب مختلف زندگی ما انسانها را تحت تأثیر قرار می دهند و ما چاره ای جز پذیرفتن نقش آنها نداریم.

کارشناس دینی افزود: شناخت رسانه فقط شناخت اجزای رسانه نیست بنابراین نیاز است تمامی انسانها سواد رسانه ای داشته و هر کسی نسبت به آن از آشنایی کافی برخوردار باشد.

حسینی راد با بیان اینکه علاوه بر فضای مجازی بعضی کتابها انسانها را به پوچ گرایی سوق می دهند گفت: فرهنگ غرب در جوانان ما بتدریج رسوخ کرده و در سست کردن اعتقادات و باورهای دینی آنها کار و تلاش می کنند باید در این زمینه از بصیرت بالایی برخوردار باشیم.

وی با اشاره به اثرات فضای مجازی در چوامع امروزی اظهار داشت: سلب شادی و گسیختگی کانون گرم خانواده ها، اشاعه فحشاء و فیلم و عکسهای مبتذل، اعتیادآور بودن و ایجاد شبهات، الگوگیری از فرهنگ غرب از جمله تأثیرات فضای مجازی محسوب می شود.

گفتنی است، گردهمایی مصون سازی فرهنگی کارکنان و سربازان سپاه ناحیه طارم در محل سالن اجتماعات این ناحیه برگزار شد.

ارسال نظرات