روستائیان محور اصلی تولید در کشور هستند و ضروری است در راستای رفع مشکلات مناطق روستایی و ایجاد اشتغال برای نیمی از سال که کشاورزان از فراغت بیشتری برخوردار هستند راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.
کد خبر: ۸۸۷۴۳۱۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان گفت: باید تلاش کنیم تا جوانان بدانند که از این استان چه شخصیت ها و مفاخری با چه اهداف و اندیشه های والایی برخواسته اند تا این افراد را الگوی خود قرار دهند.

اسداله درویش امیری افزود: برگزاری همایش ها و مراسم تجلیل از بزرگانی همچون آیت اله العظمی شبیری زنجانی و دیگر مفاخر استان با هدف معرفی اندیشه های والای نخبگان و بزرگان استان صورت می گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا جوانان بدانند که از این استان چه شخصیت ها و مفاخری با چه اهداف و اندیشه های والایی برخواسته اند تا این افراد را الگوی خود قرار دهند.

استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه جدی مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اقدامات مناسبی تاکنون در کشور انجام شده که باید به صورت فرهنگ عمومی در جامعه تبیین شود.

وی افزود: ضرورت استفاده از کالاهای تولیدی داخلی و پرهیز از خرید کالاها و اجناس با برندهای خارجی یکی از مواردی است که به عنوان فرهنگ عمومی در حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی باید مورد توجه قرار گیرد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه در طول سال جاری در لایحه بودجه دولت، 1500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد توسعه و اشتغال در مناطق روستایی کشور پیش بینی شده است، گفت: اعتبار 1500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و کاهش حاشیه نشینی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی تخصیص یافته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه روستائیان محور اصلی تولید در کشور هستند، افزود: روستائیان با همت و تلاش خود به رفع نیازهای تولیدی جامعه می پردازند و ضروری است در راستای رفع مشکلات مناطق روستایی و ایجاد اشتغال برای نیمی از سال که کشاورزان از فراغت بیشتری برخوردار هستند راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.

اسداله درویش امیری گفت: به جهت جلوگیری از خسارت های ناشی از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در کشور باید، فرهنگ حفاظت و استفاده از این منابع در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین برنامه ها و موضوعات اولویت دار شورای فرهنگ عمومی در جلسات اداری و کارگروه های تخصصی مرتبط مطرح شود تا ضمن بررسی دقیق و کارشناسی موضوعات، در روند اجرای سیاست‌گذاری های شورای فرهنگ عمومی تسریع شود.

گفتنی است، جلسه شورای فرهنگی عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، فرمانده سپاه انصار المهدی استان زنجان، فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، شهردار زنجان، ریس میراث فرهنگی استان، رییس سازمان تبلیغات استان، مدیر کل ارشاد استان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیر کل دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد،

ارسال نظرات