رئیس انجمن خوشنویسان آمل:

درجه ممتاز ی خوشنویسی کتابت وحی به دختر 9ساله آملی رسید

رئیس انجمن خوشنویسان از دست یافتن "شمیم برجسته" دختر 9 سالی آملی به درجه ممتازی در رشته خوشنویسی خبرداد.
کد خبر: ۸۸۷۴۳۱۰
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ، جواد حیدری در همایش کتابت وحی در آمل با اشاره به اینکه یازدهمین دوره کتاب وحی در شهرستان آمل در دانشکده علوم قرآنی برگزار شد، حیدری تصریح کرد: از دوره های گذشته تاکنون تلاش های زیادی برای برگزاری این مراسم صورت گرفته است و این تلاش ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خوشنویسی سابقه درخشانی در فرهنگ اسلامی و ایرانی دارد و دارای آموزه های عرفانی است، عنوان کرد: کتابت وحی، رسالت خوشنویسی را نشان می دهد و در نظر دارد با القای مفاهیم اسلامی جایگاه خود را اعتلا بخشد.

حیدری با اشاره به اینکه آمل دارای جایگاه مناسبی در هنر خوشنویسی است، عنوان کرد: فارغ التحصیلان و خوشنویسان دارای درجه ممتازی و استادی در شهرستان آمل فعالیت می کنند، بیش از 100 فارغ التحصیل رشته خوشنویسی در آمل فعالیت می کنند که در قالب همایش ها، نمایشگاه ها و دوره های فرهنگی و هنری و کارگاهی هنر خود را به نمایش می گذارند.

وی با اعلام اینکه شمیم برجسته دختر 9 ساله آملی موفق به دریافت درجه ممتازی در هنر خوشنویسی شده است، افزود: این خوشنویس آملی در خانواده ای علاقه مند به هنر رشد یافته و به این جایگاه دست یافته است.

وی با اشاره به تجلیل از علی احمدیان از پیشکسوتان هنر خوش نویسی در آمل اظهار کرد: در مراسم کتابت وحی از این هنرمند با سابقه 35 ساله در هنر خوشنویسی تجلیل شد.

رئیس انجمن خوشنویسان آمل افزود: تلاش می کنیم آثار کتابت شده در همایش، در قالب کتابی از مجموعه آثار به چاپ برسد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها