مشاور عالی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که در کنگره هشتم "سلامت در بلایا"، مسئولیت نایب رئیس کمیته تاب آوری و توسعه پایدار را برعهده داشت، از پیگیری برای اجرایی شدن دستاوردهای این رویداد عظیم خبر داد
کد خبر: ۸۸۷۴۲۹۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، کنگره دوسالانه و بین المللی "سلامت درحوادث و بلایا" در تاریخ ۲ تا ۴ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، هشتمین دوره خود را پشت سر گذاشت.

عباس استاد تقی‌زاده، مشاور عالی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پس از گذشت یک ماه و نیم از برگزاری این کنگره، با  درباره عملیاتی شدن دستاوردهای این کنگره، اظهار داشت: هشتمین کنگره "سلامت درحوادث و بلایا" یکی از موفق‌ترین کنگره‌هایی بود که طی چند سال گذشته برگزار شد.

تخصص، برنامه‌ریزی و محتوای علمی از ویژگی‌های شاخص کنگره هشتم بود

وی با اشاره به سه آیتم شاخص در کنگره هشتم مبنی بر برنامه‌ریزی، محتوای علمی و تخصصی شدن که عوامل موفقیت این دوره بود، افزود: کنگره هشتم نسبت به کنگره‌های قبلی، محتوای بسیار ارزشمندی داشت و اکثر سخنرانی‌ها و ارائه مقالات برآمده از تحقیقات گسترده در دوسال قبل بوده و خیلی ارزشمند بودند.

چشم‌انداز ۱۴۰۴ مقام معظم رهبری؛ رتبه اول منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در رشته‌های علمی باشیم

استاد تقی‌زاده، که در کنگره هشتم، مسئولیت نایب رئیس کمیته تاب آوری و توسعه پایدار را برعهده داشت، گفت: مقام معظم رهبری چشم‌انداز ۱۴۰۴ را برای ما طراحی کرده‌اند و این بدین معناست که تا هشت سال آینده قرار است در همه زمینه‌ها، مخصوصا رشته‌های علمی، رتبه اول منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را به دست بیاوریم؛ بنابراین اگر با این رویکرد پیش برویم قاعدتا باید طوری عمل کنیم که برای چهار سال کنگره آینده، واقعا در سطح بین المللی در رشته مدیریت بلایا و حوادث، پیشتاز باشیم.

این مدرس و محقق دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه تحقق خواسته‌های رهبری شاید سخت باشد اما امکان‌پذیر است، گفت: من فکر می‌کنم باید تجربیاتی که در هشت کنگره قبلی بدست آوردیم را با تجربیات هشت سال دفاع مقدس کنار هم قرار دهیم تا به اهداف مقام معظم رهبری دسترسی پیدا کنیم.

دستاوردهای کنگره هشتم در حال پیگیری عملیاتی شدن است

وی گفت: کنگره "سلامت در حوادث و بلایا" یکی از کنگره‌هایی است که در زمینه مدیریت بحران در منطقه، از نظر علمی و بین‌المللی مطرح است؛ اثربخشی این کنگره را درحال حاضر به آرامی می‌بینیم؛ محتوای علمی بین دانشجویان و دانش آموختگان این رشته در سطح کشور، مطرح می‌شود؛ همچنین تبادلات علمی بین دانشجویان داخل و اساتیدی که از خارج آمده‌اند، انجام می‌شود و خوشبختانه هر روز این ارتباط پُررنگ‌تر از گذشته می‌شود.

استاد تقی‌زاده، تاکید کرد: آنچه که بسیار مهم است کاربردی کردن دستاوردهای کنگره است که الان در حال پیگیری دستاوردها و بیانیه کنگره هستیم.

این مشاور عالی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، خاطرنشان کرد: بیانیه کنگره درخصوص مدیریت بحران بود و اصلاح قانون مدیریت بحران را درنظر داشتیم که این باجدیت در حال پیگیری است.

وی گفت: یک تیم بسیار قوی از سازمان بسیج جامعه پزشکی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس درحال کار کردن برای عملیاتی کردن دستاوردهای کنگره هستند و می‌توان گفت این نمود بارز عمل به نتایج کنگره است.

ارسال نظرات