صمدی افشار در گفتگو با «بسیج»:

تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی فرد تحت تاثیر بیکاری است

این نویسنده گفت: بیکاری تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۴۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

دکتر بابک صمدی افشار نویسنده و مولف کتاب زندگی اسلامی و محقق در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضلات بیکاری گفت: بیکاری تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: فرد بیکار، به علت این که تولید کار نمی کند، احساس بی ارزشی می کند؛ ارزش هر انسانی به کاری است که عهده دار انجام آن است و به همین دلیل است که وقتی یک روز کار مفیدی انجام نمی دهیم، احساس بی ارزشی و بی فایده بودن می کنیم.

این کارشناس با بیان اینکه از طرفی وقتی فردی کاری نمی کند، احساس نشاط و شادابی هم ندارد، تاکید کرد: انسان به هنگام کار شور و شوق و انگیزه و نشاط برای ادامه زندگی پیدا می کند و احساس مفید بودن و سازندگی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حالی که انسان بیکار احساس بی ارزشی و حقارت پیدا می کند، تشریح کرد: کار باعث افزایش منزلت اجتماعی و ارزش فردی می شود. فرد فعال در خانواده احساس رضایت مندی دارد و افراد خانواده نیز در کنار سرپرست خانوار احساس امنیت و آرامش می کنند.

صمدی افشار یاد اور شد: بیکاری در بیشتر موارد باعث بروز تنش در خانواده و برهم خوردن آرامش می شود و مشکلات اقتصادی و فشار مالی وارده بر خانواده اختلاف نظر بین زوج ها را تشدید و جایگاه مرد خانواده بعد از از دست دادن شغل تنزل پیدا می کند و توازن قدرت در خانواده به هم می ریزد.

ارسال نظرات