امام جمعه طرقبه گفت: تضعیف کمک‌رسانی به روستاییان و عدم رسیدگی به مشکلات آنها موجب مهاجرت روستاییان از روستا به حاشیه شهرها شد لذا تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به روستاها و کشاورزی است.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۱۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، نماز جمعه این هفته شهر طرقبه به امامت حجت‌الاسلام ایزدی امام جمعه طرقبه در مصلی این شهر و با حضور مردم شهیدپرور طرقبه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ایزدی ضمن اشاره به سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع) و آغاز دهه سوم ماه مارک رمضان، سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رمضان ماه خداست و نباید غافلانه از کنار آن بی توجه عبور کرد چراکه روزه سپری در برابر آتش جهنم است.

وی بر اهمیت شب های قدر در ماه رمضان و مخصوصا شب بیست و سوم تأکید داشت افزود: مقدرات یک ساله انسان در شب قدر رقم می خورد و شب قدر شب پیوند با ولایت است.

امام جمعه طرقبه اظهار کرد: علی بن ابی طالب(ع) قرآن ناطق است و در خلوت شب‌های قدر بر زبان ها ذکر علی(ع) است و درخواست داریم که ما را از قرآن جدا نکند و اندیشه ما را قرآنی کند.

وی با بیان اینکه قرآن به عنوان جامع صحف آسمانی و علی (ع) نیز به عنوان قرآن ناطق و جامع همه ارزش‌ها و خوبی‌ها است افزود: بزرگترین ظلم به امام علی(ع) اینست که ایشان را با دیگران و انسان‌های جاهل سنجش کردند در حالیکه مقام علی(ع) با حضرت آدم، نوح و ابراهیم هم قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام ایزدی تصریح کرد: هدف امیرالمؤمنین(ع) ایجاد عدالت است و به همین دلیل نتوانستند حضرت را تحمل کنند؛ کشور جمهوری اسلامی هم کشور علوی است و انقلاب اسلامی هم در جهت تحقق عدالت اجتماعی آغاز شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در همان روزهای اول انقلاب بر رسیدگی به مشکلات روستاییان تأکید داشت و در همان ماه های ابتدایی بر تشکیل جهاد سازندگی دستور دادند بر همین اساس تضعیف کمک‌رسانی به روستاییان و عدم رسیدگی به مشکلات آنها موجب مهاجرت روستاییان از روستا به حاشیه شهرها شد لذا تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به روستاها و کشاورزی است.

امام جمعه طرقبه با اشاره به مشکلات روستاییان از جمله راه ها و امکانات اولیه روستا و فروش محصولات آنها خاطرنشان کرد: اگر امیرالمؤمنین در جامعه آن روز مظلوم واقع شد ما شیعیان باید تا می‌توانیم مظلومیت‌زدایی و از ولایت پیروی کنیم.

وی در پایان از اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی از لغو طرح ذلت بار آموزشی ۲۰۳۰ تقدیر و تشکر کردند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها