واحدهای تولیدی غیرفعال،نیمه فعال و طرح‌های تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت کاری درکهگیلویه و بویراحمد شناسایی شدند.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۸۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در ششمین جلسه کارگروه شناسایی واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال دراستانتسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر گفت: امسال 130 واحد تولیدی غیرفعال،190 واحد نیمه فعال و 114 طرح تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت کاری در زمینه های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی در استان شناسایی شدند.
دیودیده از ابلاغ فراخوان به صاحبان این واحدها برای ثبت نام در سامانه بهین یاب برای طرح مشکلات آنها در این کارگروه تا هفته آینده خبر داد و افزود: صاحبان طرح های تولیدی مشکل دار باید بعد از این ابلاغیه تمام مشخصات طرح خود را در این سامانه ثبت کنند که پس از آن درصورت تصویب این کارگروه تصمیمات لازم برای دادن مهلت استمهال برای بازپرداخت تسهیلات دریافتی و یا پرداخت مجدد تسهیلات سرمایه در گردش اتخاذ می شود.
وی ادامه داد: تاکنون 140 میلیارد تومان تسهیلات رونق و یا پرداخت مستقیم به 121 واحد تولیدی مشکل دار در استان پرداخت شده است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های عامل استان هم از آمادگی بانک ها برای حمایت و کمک به واحدهای تولیدی مشکل دار برای بازگشت مجدد این واحدها به چرخه تولید خبر داد و گفت: پرداخت مجدد تسهیلات سرمایه در گردش، حذف چک های برگشتی، فرصت شش ماهه و یا تمدید آن با تصویب این کارگروه از جمله اقدامات حمایتی بانک های عامل از این واحدها است.
کریمی از صاحبان طرح های تولیدی هم خواست تا برای بازپرداخت تسهیلات خود اقدام کنند تا بانک های عامل بتوانند تسهیلات بانکی به طرح های جدید و یا طرح های تولیدی مشکل داری که در نوبت بانکی قرار دارند را پرداخت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار هم با تاکید بر تعامل متقابل و دوسویه صاحبان طرح های تولیدی و بانک های عامل استان گفت: بانک ها موظف به اجرای دستورالعمل های چگونگی پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی هستند و نباید برای اخذ تسهیلات پرداختی دستورالعمل های بانک مربوطه خود را اجرا کنند.
محنایی افزود: دستگاه های متولی، صاحبان طرح های تولیدی و بانک های عامل موظفند تعهدات مصوب خود در این کارگروه را طبق زمان بندی مشخص شده اجرا کنند.
در این جلسه مشکل معوقات بانکی و نداشتن تسهیلات سرمایه در گردش، بیمه تامین اجتماعی و هزینه برق 4 طرح تولیدی فعال مشکل دار استان در زمینه های تولید فوم، سبزی و صیفی جات، فرش دستباف و بسته بندی و کشتار مرغ بررسی و مصوب شد به مدت 6 ماه به این واحدها برای رفع مشکلات توسط بانک های عامل و دستگاه های متولی فرصت داده شود.
ارسال نظرات