تاکنون موردی از وجود بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان بویراحمد گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۸۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
فرماندار بویراحمد در شورای عشایر این شهرستان در خصوص نقش عشایر در گزارش نشدن بیماری تب کریمه کنگو در بویراحمدجامعه گفت: عشایر با کمترین امکانات همیشه نقش مولد وسازنده ای در جامعه داشته اند.
سید محمد کاظم نظری افزود: در طول دوران انقلاب عشایر با کمترین انتظارات، بهترین و بیشترین کمک را به این انقلاب وکشور کرده اند.
فرماندار بویراحمد با اذعان به اینکه عشایر، همیشه در صحنه های انقلاب حضور فعال داشته و دارند، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی تحول بزرگی در خدمات دهی به عشایر صورت گرفت که این کافی نیست و هنوز عشایر با برخی مشکلات مواجه اند.

نظری با اشاره به نامگذاری سال به عنوان تولید واشتغال ادامه داد: با حمایت این قشر می توانیم گام های موثری در تحقق شعار سال برداریم.
فرماندار بویراحمد یکی از راههای جلوگیری از مهاجرت عشایر و روستائیان به شهرها را ارائه خدمات زیرساختی به آنان دانست و افزود: متاسفانه حاشیه نشینی به یکی از معضلات شهرهای بزرگ و به خصوص مرکز استان تبدیل شده است که برای برون رفت از این معضل، ارائه ی خدمات مطلوب و حمایت از تولید و اشتغال عشایر و روستائیان راهکار مناسبی است.
وی با اشاره به مشاهده تب کریمه کنگو در برخی استانها گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر وجود این بیماری در شهرستان ارائه نشده، ولی عشایر ودامداران از این مسئله دچار آسیب شده اند.
نظری ادامه داد: از آنجائیکه مهمترین سرمایه عشایر دام آنهاست وفروش محصولات دامی زندگی عشایر را تامین می کند ضروری است شورای عشایر نسبت به رفع مشکلات آنها از قبیل تامین داروی دام ها، آب آشامیدنی و تامین امنیت ایل راه های عشایری اقدامات مناسب را انجام دهد.
رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد گفت: افرادی از راه های مختلف اداری اقدام به ساخت باغ های تفریحی می کنند و یا اینکه چشمه هایی که به عنوان انفال عمومی بوده و عشایر زیادی از این چشمه ها استفاده می کردند به نام خود مصادره و استفاده اختصاصی می کنند که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.
ارسال نظرات