رشد 120 درصدی صادرات غیر نفتی درکهگیلویه و بویراحمد

۲۱۲ تن کالا از نوع پودر و عصاره شیرین بیان از کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای آلمان و آفریقای جنوبی صادر شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۷۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نخستین جلسه کارگروه توسعهرشد 120 درصدی صادرات غیر نفتی در استان+فیلم صادرات غیر نفتی استان  از رشد ۱۲۰ درصدی صادرات در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در دوماهه نخست امسال ۲۱۲ تن کالا از نوع پودر و عصاره شیرین بیان به ارزش ۷۵۰ هزار دلار به کشورهای آلمان و آفریقای جنوبی صادر شده است.
دیودیده، به تدوین سند توسعه صادرات استان اشاره کرد و افزود: در این سند میزان و نوع صادرات تولیدات استان در سال ۹۶ مشخص شده که در حال تدوین این سند در استان هستیم.
وی برگزاری نمایشگاه های تخصصی در توسعه صادرات استان را مهم خواند و ادامه داد: تقویم اجرایی نمایشگاههای تخصصی استان نیز تنظیم شده که در این تقویم برای شهرستانهای بویراحمد و گچساران ۶ نمایشگاه، شهرستان کهگیلویه ۳ نمایشگاه و دیگر شهرستان‌های استان در سال جاری برپایی یک نمایشگاه تخصصی پیش بینی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این جلسه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت بالایی برای تولید و صادرات برخوردار است که برای صادرات محصولات تولیدی استان با مشکل روبرو هستیم و راههای درست صادرات را در این استان نمی‌دانیم.
مجید محنایی، نقش تشکل‌های صادراتی در تحقق این مهم را موثر دانست و افزود: هم اکنون دو تشکل صادراتی محصولات باغی و تشکل زنبورداران عسل در استان وجود دارد که برای افزایش صادرات باید در صنوف مختلف یا تشکل‌های جدیدی را تشکیل داد و یا اینکه تشکل‌های موجود را تقویت کرد.
وی برپایی جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به صورت ماهانه را ضروری عنوان کرد
و ادامه داد: برای اینکه بتوانیم گزارش کار و تصمیمات لازم در خصوص صادرات محصولات استان گرفته شود باید این جلسات به صورت ماهانه برگزار شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این جلسه تقویت تولید برای رشد صادرات در استان را مهم خواند و گفت: در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی باید راهکارهای افزایش تولید و برنامه‌های عملیاتی برای تحقق این مهم ارائه شود.
نوروزی افزود: برای افزایش صادرات باید تشکل‌های صادراتی استان در زمینه‌های مختلف تولیدی را راه اندازی کرد.
مدیرکل جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه به مشکلات موجود در حوزه صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد محصولات کشاورزی فراوانی وجود دارد که می‌توان به هر میزان که نیاز باشد صادر کنیم.
گوهرگانی افزود: هم اکنون، محصولاتی مانند گوجه فرنگی، توت فرنگی و لیمو ترش با کیفیت به هر میزان که نیاز باشد در استان برای صادرات ظرفیت وجود دارد.
وی آموزش روش‌های صادراتی به تیم اقتصادی و تاجران استان را ضروری خواند و گفت: هم اکنون تولید محصولات کشاورزی در استان مطلوب است، ولی با روشهای صادرات تولیدات استان مشکل داریم که با آموزش گروه اقتصادی و صادرات استان می‌توان کمک بزرگی به صادرات محصولات تولیدی استان کرد.
فرماندار کهگیلویه هم در این نشست آمادگی این شهرستان را برای تولید محصولات با کیفیت برای صادرات اعلام کرد و گفت:: شهرستان کهگیلویه از ظرفیت‌های بالایی برای تولید محصولات با کیفیت و صادرات این محصولات برخوردار است.
علی پوزش هم چنین به مشکلات و وضعیت برگزاری نمایشگاههای تخصصی در شهرستان کهگیلیویه اشاره کرد و افزود: عرضه کالاهای غیر مرتبط در نمایشگاههای تخصصی این شهرستان موجب نارضایتی بازاریان شده که برای حل این مشکل باید تمهیداتی اندیشیده شود و مسئولان کهگیلویه برای برپایی نمایشگاههای که به توسعه و رونق شهرستان کمک کند استقبال می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار