یک مطالعه جدید نشان داده است؛ خوردن چیپس برای بیش از دو بار در هفته می‌تواند خطر مرگ را دو برابر بیشتر کند.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۳۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، خوردن چیپس یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه مردم بریتانیا است درحالی‌که این خوردنی فاقد ارزش غذایی، از هر نوع و طعمی که باشد برای سلامتی بسیار مضر است.

بررسی‌های نظر سنجی ملی غذایی دولت نشان داده مصرف چیپس مردم بریتانیا در سال 2014 نسبت به سال 1974، سه برابر بیشتر شده است؛ به ویژه چیپس‌هایی از نوع فریز شده که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد.

محققان در حال حاضر نشان داده‌اند؛ عادت به خوردن چیپس، اغلب باعث افزایش وزن است که این آیتم خود در افزایش میزان مرگ‌ومیر تاثیر می‌گذارد.

این مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی (American Journal of Clinical Nutrition) منتشر شده، نشان می‌دهد همواره مردمی که در بیش از یک دوره هشت ساله، به طور منظم سیب زمینی سُرخ شده، می‌خورند، احتمال مرگشان دو برابر است.

در تجزیه و تحلیل‌های انجام شده روی چهار هزار و چهارصد و چهل نفر افراد بین سنین 45 تا 79، که مصرف‌کنندگان پروپاقرص سیب زمینی سرخ شده بودند، پس از هشت سال تحقیقات، 236 نفر از شرکت کنندگان فوت کردند.

محققان دریافتند؛ به طور کلی، خوردن مقدار زیادی سیب زمینی سُرخ شده در یک وعده - بدون در نظر گرفتن روش پخت و پز – به خودی خود، خطر مرگ در آن دوره زمانی را افزایش نمی‌دهد، بلکه کسانی که سیب زمینی سرخ شده را دو تا سه بار در هفته مصرف می‌کنند، احتمال مرگ خود را در مقایسه با کسانی که نمی‌خورند، دو برابر بیشتر می‌کنند.

دکتر نیکولا ورونیز، از شورای ملی تحقیقات در پادووا ایتالیا، گفت: تمام انواع سیب زمینی سُرخ شده، از جمله هاش برونز سوییسی، چیپسی و غیره، با میزان مرگ و میر در ارتباط است.

دانشمندان گفتند سن یا جنسیت شرکت کنندگان در نتیجه این تحقیقات نفوذی نداشته است، اما عوامل دیگر از جمله چاقی، عدم تحرک بدنی و ورزش و مصرف نمک بالا نیز ممکن است به افزایش مرگ کمک کنند.



ارسال نظرات