خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل: نیروی انسانی و پناهگاه حیات وحش یخاب دو سرمایه و راز موفقیت محیط زیست آران و بیدگل هستند.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۳۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل در نشست خبری با خبرنگاران، نیروی انسانی و پناهگاه حیات وحش یخاب را دو سرمایه شهرستان در حوزه محیط زیست برشمرد و اظهار کرد: ارتقای منطقه‌ی شکار ممنوع یخاب شهرستان در شورای عالی حفاظت محیط ‌زیست به ریاست رئیس جمهور با هماهنگی‌های قانونی و مطالعات انجام‌ شده به پناهگاه حیات وحش از جمله دستاوردهای مهم برای محیط زیست آران و بیدگل است.

اللهیار دولتخواه با بیان این که از ۱۴ سمن فعال مردمی در استان اصفهان دو انجمن آن از آران و بیدگل است اضافه کرد: راز موفیقت محیط زیست شهرستان و ارتقای یخاب سمن ها و انجمن های فعال هستند.

وی ارتقای دو پله ای جایگاه منطقه‌ی شکار ممنوع یخاب به پناهگاه حیات وحش را ظرفیت و فرصتی برای بهره مندی خردمندانه از منطقه عنوان کرد و گفت: برای بهبود وضعیت و استقرار پاسگاه در منطقه پناهگاه حیات وحش در انتظار اعلام نظر نهایی استانداری بر مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست هستیم.

دولتخواه با اشاره به فعالیت شهرک های مختلف صنعتی و شرکت فولاد کویر در آران و بیدگل و تاثیر آن ها بر محیط زیست شهرستان بیان کرد: در پایش ها و ارزیابی های به عمل آمده تاکنون گزارشی از اثر زیست محیطی آب موجود در دریاچه‌ی حاصل از پسماندهای شرکت فولاد کویر دریافت نکرده‌ایم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در عین حال رهاسازی آب به این صورت در کویر را که عامل ایجاد برخی آلودگی‌هاست، نامطلوب خواند و خاطرنشان کرد: در جلساتی که با مسئولان شرکت فولاد داشتیم، به آنان در مورد ساماندهی وضعیت دفع پسماندها تذکراتی داده شده است.

وی هجوم ریزگردها را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین معضل زیست محیطی حال حاضر آران و بیدگل اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که بیشتر بادهای شهرستان از شمال و غرب می‌وزد، مناطق شمالی شهرستان به خاطر مجاورت با کویر، نیازمند احداث کمربند سبز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها