خبرهای داغ:
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با انتقاد شدید از کم توجهی نهادهای و دستگاه‌های مسئول قرآنی به بیمه فعالان قرآنی، خواستار برطرف کردن مشکل بیمه آنان شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۵۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی اظهار داشت: حدود 10 سال است که پیگیر بیمه فعالان قرآنی هستیم اما هیچ گوشی بدهکار این موضوع نیست و همواره در میان وعده‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.

شاهسونی تصریح کرد: تنها در مدت کوتاهی بیمه فعالان قرآنی آن هم در قالب بیمه هنرمندان اجرایی است اما این بیمه نیز قطع شد.

وی با اشاره به تصویب بیمه فعالان حوزه صنایع دستی و قالیبافان در مجلس تصریح کرد: در سال‌های گذشته مشکل بیمه مشاغل و حرف دیگر نیز برطرف شده اما بیمه فعالان قرآنی همچنان بلاتکلیف بوده و برای آن چاره‌اندیشی انجام نشده است.

مدیرموسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: امروز یک مربی قرآن در دورترین نقاط کشور و در مناطق محروم به فعالیت‌های قرآنی مشغول است اما چرا نباید بیمه آنان مورد توجه بگیرد و آن فعال قرآنی بخواهد درآمد ماهانه 300 هزارتومانی خود را صرف هزینه بیمه کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور افزود:  موسسه‌های قرآنی که تعداد آن به حدود سه هزار موسسه در کشور می‌رسد با مشکل اساسی بیمه مربیان و فعالان قرآنی روبرو هستند.

شاهسونی بیان کرد: امروز در کشور شبکه قرآنی مستقل قرآن، خبرگزاری تخصصی قرآنی، سازمان‌های متولی برنامه‌های قرآنی، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، فراکسیون قرآن و عترت مجلس و همچنین کمیسیون فرهنگی در مجلس داریم اما برای برطرف کردن بیمه فعالان قرآنی کاری از پیش‌ نبرده‌اند.

وی بیمه کردن فعالان حوزه صنایع دستی را به حق دانست و افزود: چرا باید جامعه قرآنی مظلوم واقع شود و کسی نباشد که از موسسه‌های مردم نهاد که در مناطق محروم از روی عشق و علاقه به ترویج قرآن می‌پردازند حمایت کند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از خدمات مجلس و دولت در رایگان کردن هزینه‌های آب و برق موسسه‌های قرآنی نیز قدردانی کرد و گفت: امام خمینی (ره) قرآن را کتاب انقلاب نامیدند اما این در حالی است که در همچنان به موسسه‌های قرآنی در تخصیص اعتبار و همچنین برطرف کردن بیمه مربیان توجهی نمی‌شود.

شاهسونی به فعالیت 160 شعبه موسسه قرآنی بیت‌الاحزان در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و افزود: به عنوان یک موسسه مردمی ماه‌ها ده‌ها میلیون تومان به عنوان حق بیمه فعالان قرآنی به تامین اجتماعی پرداخت می‌کنیم و این در حالی است اگر در پرداخت آن تاخیر افتد با جریمه‌ و در برخی مواقع نیزکارمان به نهادهای قضایی می‌کشد و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور همچنین با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، موسسه‌های قرآنی را با مشکل جدی مواجه کرده است از دولتمردان به ویژه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پیگیری و رفع مشکل موسسه‌های قرآنی به ویژه بیمه آنان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها