خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: همزمان به هفته جهاد کشاورزی ۴۶ پروژه کشاورزی با اعتبار ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۵۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه همزمان با هفته جهاد کشاورزی 46 پروژه در زیر بخش‌های آب و خاک، ترویج، تولیدات دامی، صنایع کشاورزی، باغبانی، حفظ نباتات و امور عشایر با اعتبار 59 میلیارد و 500 میلیون تومان در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: این طرح‌ها برای 291 نفر اشتغال ایجاد می‌کند و 534 خانوار بهره‌بردار از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 14 هزار و 700 هکتار از اراضی فارس تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت، افزود: در دو ماهه نخست امسال نیز 1781 هکتار از اراضی این استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اضافه شدن 4 هزار و 540 ماشین و ادوات به بخش کشاورزی استان فارس، عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید 180 میلیارد تومان از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در استان فارس استفاده شد.

وی با اشاره به 6 برابر شدن کشت کلزا در استان فارس و با بیان اینکه 12 هزار و 250 هکتار از اراضی فارس زیر کشت این محصول است، افزود: کشت گلرنگ نیز با 4 هزار هکتار افزایش به 10 هزار هکتار در استان رسیده است.

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته 94 هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌های فارس افزوده شده و سطح گلخانه‌های فارس به 284 هکتار رسیده است، خاطرنشان کرد: در برنامه 10 ساله سطح زیرکشت گلخانه‌های فارس به 7 هزار هکتار خواهد رسید.

وی با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در 3 هزار هکتار ازر مستثنیات مردم و 8 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس، عنوان کرد: در سال زراعی جاری کشت گیاهان دارویی 5 هزار هکتار توسعه می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه با ساماندهی 220 سم‌فروشی در استان فارس همه 650 سم‌فروشی استان فارس مجاز شده‌اند، گفت: 8500 برند کودی مختلف در استان وجود داست که 2500 تای آنها مجوز محتوا و برجسب گرفته‌اند و بقیه هم در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در راستای استاندارد سازی محصولات کشاورزی کنترل آفات در سطح 92 هزار هکتار از اراضی فارس انجام شده است، عنوان کرد: طرح کاداستر اراضی نیز در 210 هزار هکتار از اراضی این استان انجام شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: صادرات محصولات کشاورزی استان فارس در سال 95 از نظر وزن 30.9 درصد و از نظر ارزشی 23.3 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 370 هزار تن گندم، 2 هزار تن کلزا و 33 هزار تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان فارس خریداری شده است، گفت: 26 درصد مطالبات گندم‌کاران، 95 درصد مطالبات خرید کلزا و 30 درصد مطالبات خرید جو تاکنون پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه تاکنون 3 کارگو محصولات کشاورزی فارس شامل مرغ، تخم‌مرغ و تره‌بار به قطر ارسال شده است، افزود: از ابتدای امسال استان فارس به عنوان استان معین قطر در ایران تعیین شده است.

وی با بیان اینکه کل خسارت سرمازدگی، سیل و خشکسالی کشاورزان استان فارس در سال زارعی گذشته 1600 میلیارد تومان بوده که بیشترین آن مربوط به سرمازدگی با 600 میلیارد تومان خسارت بوده است، اظهار داشت: بیمه کشاورزی 110 میلیارد تومان  به کشاورزان پرداخت کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها