خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه‌های علمی برای تحقق منویات رهبری/ تداوم جریان‌سازی در شعر خواسته مقام معظم رهبری از استان فارس

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با شاعران گفت: تحقق منویات رهبری نیاز به کار علمی و دقیق دارد به همین دلیل کارگاه‌های علمی برای این منظور در استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۴۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

هاشم کرونی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با شاعران اظهار داشت: تحقق منویات رهبری در زمینه شعر 2 بخش دارد، بخشی فردی و مربوط به شاعران است از جمله مباحثی که درباره منظومه‌سرایی و هجو مطرح کردند و بخشی باید با کمک دستگاه‌های فرهنگی انجام شود. 

وی با تاکید بر اینکه حوزه هنری فارس برای تحقق این منویات به سمت شعار نمی‌رود، گفت: برگزاری صرف جشنواره‌های شعری نمی‌تواند به تحقق منویات رهبری کمک کند بلکه باید کار زیربنایی و علمی صورت بگیرد و به همین منظور کارگاه‌های علمی و معرفت‌افزا در قالب‌هایی که ایشان فرمودند، در استان فارس برگزار می‌شود. 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه هجو از جمله قالب‌هایی است که مقام معظم رهبری به شاعران توصیه کردند، افزود: طنز در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه شاعران بوده اما به ظرفیت ادبی هجو توجه نشده و به همین دلیل مقام معظم رهبری از شاعران خواستند در این عرصه ورود کنند. 

کرونی بیان کرد: منظومه‌سرایی در شعر معاصر از دیگر درخواست‌های ایشان از شاعران بود و جا دارد که این امر بیشتر مورد توجه شاعران قرار گیرد. 

این شاعر انقلابی و آئینی استان فارس با اشاره به اینکه رهبری بارها فرمودند که شعر ثروت ملی است، تصریح کرد: این امر و زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان شخص اول کشور برای دیدار با شاعران و شعر صرف می‌کنند، نشان از اهمیت این هنر دارد و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه بیشتری به شعر داشته باشند. 

کرونی که با دیدار امسال دهمین دیدار با مقام معظم رهبری را تجربه کرده است، افزود: مسئولان فرهنگی با این تاکیدات رهبری باید متوجه باشند که هزینه برای شعر، هزینه نیست بلکه صرف دارایی نقدی برای دارایی معنوی است. 

وی با توجه به فرمایش رهبری درباره شعرگویی برای مدافعان حرم گفت: مقام معظم رهبری به شاعران توصیه کردند که بیشتر به مدافعان حرم و ارزش‌های انقلاب بپردازند و این پاسخی است به کسانی که معترض به برگزاری کنگره و جشنواره با موضوع مدافعان حرم هستند. 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس با اشاره به دیدار و صحبت با مقام معظم رهبری درباره شعر و جایگاه آن در استان فارس گفت: در صحبتی کوتاه اقداماتی که در شعر استان فارس از جمله شب شعر عاشورا و طرح در آستانه فردا مطرح شد که مقام معظم رهبری با تائید هر دو کار از جریان‌سازی در شعر حمایت کردند. 

کرونی بیان کرد: مقام معظم رهبری گفتند « اگر همه کارها را به جریان‌سازی منحصر کنید، جا دارد» و این برای من و مسئولان حوزه هنری حجت شرعی برای ادامه طرح در آستانه فردا است. 

وی افزود: طرح در آستانه فردا با هدف پرورش نسل نو و دانش‌آموزان در زمینه شعر به ویژه شعر انقلابی و آئینی است که در حوزه هنری استان فارس کلید خورده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار