خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش مراجعه بیماران استان‌های جنوبی کشور به بیمارستان‌های و مراکز درمانگاهی دولتی شیراز خواستار توجه به توسعه زیرساخت‌های درمانی شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۴۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

محمدهادی ایمانیه یکی از دلایل شلوغ شدن بیمارستان نمازی شیراز را مراجعه بیماران استان‌های همسایه فارس به ویژه جنوب کشور عنوان کرد.

ایماینه بیان کرد: حضور این بیماران برای درمان در شهر شیراز که قطب پزشکی کشور است از یک طرف افتخار و از طرف دیگر مشکلات مختلفی را به وجود آورده که با توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات ویژه به بخش بهداشت و درمان استان فارس این مشکل قابل برطرف شدن است.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های دولتی و مراکز درمانگاهی به خوبی پاسخگوی مردم شیراز و استان فارس است اما با افزایش مراجعه از استان‌های همجوار در برخی موارد پاسخگوی خدمات نیست.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز شهرستان‌های این استان تلاش شده، مراجعه بیماران به مرکز استان فارس کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  همچنین با اشاره به بدهی‌های حدود 750 میلیارد تومانی بیمه‌ها به این دانشگاه تصریح کرد: با وجود این حجم از بدهی‌ها که بی شک نیروهای درمانی استان را با مشکل روبه‌رو کرده است، اما چرخه ارایه خدمات سلامت قابل توقف نیست.

ایمانیه با بیان اینکه پزشکان و کارکنان ارایه خدمات سلامت در استان فارس به نحوی در خدمت‌رسانی به بیماران کوشا بوده‌اند که استان فارس همواره به عنوان مرکز برجسته پزشکی مورد توجه مردم کشور و حتی کشورهای همسایه قرار گرفته خاطرنشان کرد: در این برهه نیز با توجه به دشوارتر شدن ارایه خدمت، نیروهای درمانی استان، با روحیه‌ای جهادگونه‌تر از پیش، صبورانه در خدمت‌رسانی کوشا هستند.

وی بیان کرد: اکنون با گذشت چند سال از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت که حجم عظیم خدمات آن در کشور، کام همه هم میهنانمان را شیرین کرده و به عنوان دستاورد جاویدانی در تاریخ کشور رقم خورده است، قطار سلامت ایران با شتابی گسترده‌تر از همیشه، حرکتی رو به جلو را پیش گرفته که یکایک نیروهای بهداشت و درمان کشور، دست در دست یکدیگر، در شتاب آن سهیم هستند.

ایمانیه فعالیت در عرصه سلامت را نه تنها یک حرفه، بلکه یک خدمت ارزشمند خواند و گفت: این مهم با ارزش‌های مادی قابل قیاس نیست و با وجود دشواری‌های خدمت به بیماران، بدون شک همین امر همواره پشتوانه و انگیزه بخش تلاش‌های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و دیگر نیروهای خدوم عرصه سلامت بوده است.

وی گفت: اکنون که تعویق‌های طولانی در پرداخت‌های بیمه‌ای، سبب کاهش توان مسئولان سلامت در ادای دین خدمات همکارانمان شده، باز هم با اتکا به انگیزه‌های معنوی خدمت در عرصه سلامت، چرخه خدمات‌رسانی را متوقف نمی‌سازیم و با قدردانی از تلاش‌های بی شائبه آنان، علی‌رغم بی‌توجهی‌هایی که سبب این تاخیر و تعویق‌ها شده، خود را نسبت به عذرخواهی در این شرایط مسئول می‌دانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تعویق متوسط 10 ماهه کارانه پزشکان و هفت ماهه معوقات کارکنان بیمارستان های استان، خاطرنشان کرد: اکنون نه تنها مردم فارس، بلکه مردمان خطه جنوب کشور، به دریافت خدمات‌درمانی در بزرگترین و پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در استان فارس امیدوار هستند و نمی‌توان از کنار این امید به سادگی گذشت؛ بنابراین با وجود همه دشواری‌ها که امیدواریم مسوولان بیمه‌ها نسبت به برطرف کردن آن‌ها مسوولانه‌تر عمل کنند، در کنار مردم عزیزمان هستیم و کار ارایه خدمت را به روال گذشته و بدون خلل، ادامه می‌دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها