امام جمعه مهردشت گفت: دشمن شناسی مقوله ایست که نیاز به بصیرت عمیق دارد،آمریکا در روز گذشته طرح تحریم مجدد ایران را با 98 رای مثبت تصویب کرد؛ حال با این اوصاف آیا می شود به چنین دولتی اعتماد کرد؟
کد خبر: ۸۸۷۳۹۹۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرنگار خبگرزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های سومین جمعه از ماه مبارک رمضان با تسلیت روز شهادت امام علی علیه السلام اظهار کرد: وقتی نام امیرالمومنین(ع) را می‌بریم تمام صفات الهی و انسانی در ذهن تجسم پیدا می‌کند و در میان این صفات، عبادت و عدالت برجسته است بنابراین ما باید از عبادت حضرت علی(ع) در زندگی فردی و از عدالت وی در زندگی اجتماعی درس بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه امیرالمومنین(ع) باید براي فرد فرد انسان‌ها، مسلمانان و براي مسوولان که بيت‌المال دست آن هاست به صورت خاص‌تر الگو باشد گفت: وقتی برادر علی علیه السلام، به دليل وضعيت بد و عايله‌مندي از او درخواست كمك بيشتري دارد آهن گداخته نزديك دست او مي‌آورد و با بيت‌المال اينگونه برخورد مي‌كند چرا که نهایت تلاش را در اجرای عدالت اسلامی، در تمامی ابعادش، به ویژه در استفاده از بیت المال دارد.

هر گونه تقسیم بندی میان مردم باعث ضربه زدن به کشور می شود
خطیب جمعه مهردشت در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمه کارگزاران دولت پرداخت و گفت: رهبر انقلاب بر پرهیز از هرگونه مرزبندی میان مردم و دو قطبی سازی در کشور تاکید دارند، چرا که امروز عده ای دارند کشور را به سمت دو قطبی کردن می برند و مردم را تقسیم به مخالف و موافق بودن می کنند، همان کاری که بنی صدر در سال 59 انجام داد.

وی افزود: حضرت آقا تاکید دارند که این تجربه نباید تکرار شود؛ چون ما معتقدیم وحدت و اتحاد میان مردم است که مایه نجات کشور است و هر گونه تقسیم بندی میان مردم به عنوان موافق یا مخالف باعث ضربه زدن بیگانگان به کشور می شود.

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: بحث مدیریت صحیح کشور، تکیه بر ظرفیت های د اخلی و اولویت دادن به تولید ملی را از موارد مورد تاکید رهبر انقلاب است، چون کشور ما دارای نیروهای انسانی و کارآمد است این ظرفیت کشور ما است که باید به کار گرفته شود.

تحریم مجدد ایران با 98 درصد رای مثبت، چهره آمریکا را بیشتر آشکار کرد
این مقام مسئول اعتماد نکردن به دشمن را یکی دیگر از موارد مورد تاکید رهبر انقلاب بیان کرد و گفت: امروزه که برخی به بهانه ی تعامل و ارتباط با دنیا، خواهان برقراری ارتباط با غرب بویژه آمریکا هستند؛ همواره باید به این کلام امیرالمومنین علیه السلام توجه و دقت لازم را داشته باشند که فرمود: بعد از صلح کردن با دشمن از او سخت برحذر باش که گاه خود را نزدیک می کند تا غافلگیر کند! پس محتاط و دور اندیش باش و حسن ظنت به او را متهم دان.

علیزاده تاکید کرد: دشمن شناسی مقوله ایست که نیاز به بصیرت عمیق دارد که ما امروزه این رفتار را در موضع گیرهای مدبرانه مقام معظم رهبری می بینیم، آمریکا در روز گذشته طرح تحریم مجدد ایران را با 98 رای مثبت و 2 رای منفی تصویب کرد؛ حال با این اوصاف آیا می شود به کسی که بارها امتحان خود را پس داده اعتماد کرد؟

امام جمعه بخش بهمن با یادآوری اینکه امریکا در چند روز گذشته پس از متهم کردن قطر به حمایت تروریست، قرادادی 12 ملیارد دلاری برای فروش جنگده اف پانزده امضا کردند گفت: آن ها حتی برای دوستان و هم پیمانان خودشان هم قابل اعتماد نیستند، چه برسد به جمهوری اسلامی که آمریکا را دشمن درجه اول خود می داند! بحث ما با آمریکا بر سر موضوع هسته ای و حقوق بشر نیست، این ها بهانه است آن ها از استقلال نظام نارحتند.

حجت الاسلام علیزاده بر تقویت اقتدار نظامی و امنیتی کشور تاکید کرد و افزود: اگر امروز می بینید بعضی کشورها مثل آمریکا در دنیا عربده می کشند، به جهت پیشرفت های نظامی است و به همین باید سپاه و بسیج که از عناصر اقتدار نظامی و امنیتی کشورند را تقویت کرد و نباید این نهادهای امنیتی و دفاعی را زیر سوال برد.

وی افزود: یکی از برنامه های دشمن تهاجم و حمله به نهادهای اقتدار کشور است، آن ها مخالف سپاه، ارتش و بسیجند، حمله کردن عده ای در داخل به سپاه و بسیج کمک کردن به دشمن است! اگر نیروهای امنیتی سپاه در روز حمله به مجلس نبودند، آنها مجلس رابه خاک و خون می کشیدند؛ جمهوری اسلامی قدرتمند است و این قدرت را امام راحل و رهبری معظم به ما داده است و با همین قدرت به فرموده رهبری، آمریکا و اسراییل را به خاک ذلت بنشانیم.

هزینه تبلیغات و امور فرهنگی در کشور ما تقریبا صفر است
وی در بخش دیگر از سخنان خود به روز جهاد کشاورزی و همچنین سالروز تاسیس جهاد اشاره داشت و گفت: یک راه کمک به اقتصاد کشور، رونق کشاورزی است کشاورزان یک قشر زحمت کش و البته مظلوم هستند که دولت باید توجه بیشتر به آنها داشته باشد چرا که زحمات روی دوش کشاورزان است اما سود و منفعت در جیب دلالان و واسطه گران می رود.

وی همچنین سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 60 را که به نام روز تبليغ و اطلاع‏رسانى دينى نام گذاری شده گرامی داشت و گفت: مسأله تبليغات يکي از مسائل بسيار مهم است، دشمنان خارجي و داخلي برای از بين بردن فرهنگ و احکام اسلامي با تمام وجود تبليغ مي کنند، هزينه و سرمايه خرج ميکنند ولی هزینه تبلیغات و امور فرهنگی در کشور ما تقریبا صفر است.

امام جمعه مهردشت در پایان سخنان خود به مناسبت آخرين جمعه رمضان که بنام روز قدس نامیده شده اشاره کرد و افزود: روز قدس روز بيان انزجار جهانيان از رژيم جعلي و منحوس صهيونيستي و اعلام همبستگي مردم آزاده جهان با ملت ستمديده فلسطين است، امیدواریم جمعه آینده با زبان روزه، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به گوش جهانیان برسانیم.

ارسال نظرات