امام جمعه دهلران گفت: تا رفع مشکل و حصول نتیجه، موضوع موسسه آرمان باید در دستور کار اصلی مسئولان و نماینده مجلس باشد.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۶۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه دهلران، در خططبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: امام علی(ع) اهل تقوا و امام متقین و پرهیزگاران است و امیدواریم توفیق تقوا و رعایت دستورات الهی نصیب همه ما بگردد.

وی شهادت امام علی(ع) را تسلیت گفت و بیان داشت: نهج البلاغه این امام عزیز مالامال از تقوای الهی است و امیدواریم از لیالی قدر هم به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

خطیب جمعه دهلران بر اهمیت دهه آخر ماه مبارک رمضان و استفاده از آن تاکید کرد و افزود: هیچ دهه ای همانند دهه آخر ماه مبارک رمضان نیست زیرا نزول قرآن و لیالی قدر در این دهه است و بر دادن صدقه، توبه و دعا و نیایش بسیار سفارش شده است.

وی به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام اشاره نمود و بیان نمود: تاکیدات و دلنگرانی های مقام معظم رهبری را باید مسئولین و غیر مسئولین مد نظر قرار داده و با درایت خود عملیاتی و اجرایی کنند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: با شعار نباید عمل کنیم و اجازه ندهیم که آقای ما واژه های جدیدی را بکار گیرند و به گونه ای صحبت و تذکر بدهند که معلوم بشود که حتما چیزی هست که مقام معظم رهبری به آن ها اشاره و تذکر می دهند.

وی با اشاره به اینکه نباید احساساتی شد و در اجتماع سخنانی بیان کنیم، اظهار داشت: اول باید فک کرد بعد حرف بزنیم و به فکر اقتدار نظام اسلامی و آرمانهای والای الهی باشیم و بدانیم که دشمن در کمین است و سخانی به زبان نیاوریم که دشمن از آن بهره برداری کند.

امام جمعه دهلران عنوان کرد: آقا فرمودند که کشور را دوقطبی نباید کرد، مردم را به دو دسته نباید تقسیم کرد؛ آن حالتی که در سال ۵۹ متأسّفانه از ناحیه ی رئیس‌جمهور آن ‌روز اتّفاق افتاد که مردم را به دو دسته‌ی موافق و مخالف تقسیم کرده بودند که چیز خطرناکی است.

وی ادامه داد: در دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند که آقای رئیس‌جمهور هم در صحبتشان مفصّل به مسئله ی اقتصاد و کارهایی که باید انجام بگیرد پرداختند و مواردی را ذکر کردند که باید این کار بشود، مخاطب این بایدها هم خود ایشان و مسئولین دولتی است.

حجت الاسلام موسوی ابراز نمود: موضوعات تولید داخلی، اعتماد نکردن به دشمن، برجام و ناظرین برجام، تقویت عناصر اقتدار نظام همانند سپاه پاسداران و سپاه قدس و.. ازجمله موضوعات مهمی است که رهبری معظم انقلاب بر آنها تاکید کردند.

وی به رای نماینده گان سنای آمریکا درخصوص تحریم دوباره ایران و لزوم جواب قاطع دیپلماسی کشورمان اشاره نمود و گفت: تصویب تحریم و تهدید جدید در امریکا نقض کامل برجام است درحالی که نتیجه برجام غیر از این تصور می شد و متاسفانه در کشور ما هم سریعاٌ به طرف مقابل اعتماد شد و در سانتیفیوژها بتن ریخته شد.

امام جمعه دهلران از مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرستان جهت حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد و افزود: قدس مساله اول جهان اسلام و دارای خیرات و برکاتی است که اگر کشورها و دولت های به ظاهر اسلامی به روز قدس اهتمام می داشتند، امروز وضعیت آنان اینگونه نبود.

وی با تسلیت شهادت شهدای موتلفه، به هفته جهاد کشاورزی اشاره نمود و بیان نمود: یاد و خاطره شهدای جهاد کشاورزی، سنگرسازان بی سنگر را گرامی می داریم و امیدورایم این آمارهای خوبی که در حوزه کشاورزی شهرستان وجود دارد تقویت شود و مشکلات کشاورزان همچون پرداخت حق الزحمه آنان نیز مرتفع شود.

خطیب جمعه دهلران خواستار پیگیری و نظارت بر پروژه آب گرمسیری کردستان به استان ایلام و شهرستان دهلران توسط مسئولان و نماینده مجلس شد و گفت: بنا بر شنیده ها دراین خصوص حق مطلب ادا نشده است و ما هم از مسئولان بصورت جدی می خواهیم که به منطقه محروم بخش مرکزی دهلران و روستاهای اطراف که نیازمند آب برای کشاورزی هستند توجه شود.

ارسال نظرات