ائمه جمعه استان کرمان مطرح کردند؛

ااگر دولت خوب عمل کند دیگر نوبت به آتش به اختیار نمی رسد/فضای کشور را نباید دو قطبی کرد فضای کشور را نباید دو قطبی کرد

ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۴۷
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.


فضای کشور را نباید دو قطبی کرد

حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به فضائل ماه رمضان اشاره کرد و گفت: پیام اصلی ماه مبارک رمضان همان اصلاح ، هدایت ، خودسازی ، تزکیه و تهذیب نفس می باشد.

وی شهادت حضرت علی علیه السلام را تسلیت گفت و افزود :شخصیت علی بن ابی طالب علیه السلام دریای بیکرانی است که پایانی نداردو هیچکس نمی تواند به منتهای کراماتش دست پیدا کند.
امام جمعه شهرستان انار اتحاد و انسجام ملی را رمز موفقیت ملت ایران دانست و گفت: نباید کشور را دو قطبی کرد، متاسفانه در سال ۵۹ رئیس جمهور وقت دائما در سخنرانی هایش مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم می کرد که نتیجه اش فجایع مختلف و در نهایت عزل و برکناری و فرار خفت بارش از ایران شد.

حجت الاسلام منتظری به روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت : به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) فلسطین و قدس شریف مسئله اول جهان اسلام  نماد وحدت مسلمانان در برابر اجانب و دست نشانده های آنان در منطقه است .
وی در ادامه گفت : مراسم راهپیمایی مردم مومن و انقلابی شهرستان انار در روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۱:۳۰از مقابل مسجد صاحب الزمان تا مصلای نماز جمعه برگزار خواهد شد.

 

تنها راه نجات کشور و موفقیت نظام ما ایستادگی در برابر استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار است

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک در خطبه های نماز جمعه (۲۶خرداد ۱۳۹۶) در بخش آسمینون منوجان  گفت : تنها راه نجات کشور و موفقیت نظام ما ایستادگی در برابر استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار است.
امام جمعه بخش آسمینون  در ادامه ،افزود :متاسفانه پس از روشنگری ها و تذکرات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلابی گری معنایش افراطی گری نیست و اینکه تنها را ه نجات کشور و موفقیت نظام ما ایستادگی در برابر استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار است.

وی افزود:ولی باز هم متاسفانه رئیس جمهور ما، از انقلابی گری تعبیر به لحن تند و ناسزاگویی کرده و انقلابی گری را مترادف ناسزاگویی به دنیا دانسته و عنوان کرده جز اعتدال راه دیگری وجود ندارد.

شب های قدر بهترین فرصت برای استغفار است

حجت الاسلام گروهی امام جمعه رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند: نباید کشور و جامعه را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه بنی صدر هم در سال های ۵۹ و ۶۰ این حرکت را انجام داده است، تصریح کرد: حرکاتی را که بنی صدر انجام داد منجر به نابودی خودش شد، مردم و مسئولان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

حجت الاسلام گروهی با بیان اینکه بنی صدر در سخنرانی هایش تهمت های بی اساس و تندی را برعلیه مسئولان و نهادهای انقلابی انجام می داد، ادامه داد: و با این کار مردم را به دو قطب مخالف و موافق خود تقسیم کرده بود.

امام جمعه رودبار اضافه کرد: از این جهت مقام معظم رهبری، سرنوشت بنی صدر را توضیح داد، چون بنی صدر صداقت نداشت و با رفتار منافقانه خود درصدد نابودی انقلاب اسلامی بود.
وی با تاکید بر اینکه همه ما باید قدر دان نهادهای انقلابی و نقش آنها در پیشرفت جمهوری اسلامی باشیم، بیان کرد: یکی از این نهادها سپاه پاسداران است، ما نقش سپاه را در خنثی نمودن و همچنین نابودی گروه های تروریستی دیده ایم.
وی اظهارداشت: هرچه قدر که اقتدار سپاه پاسداران افزایش پیدا کند مفهومش این است که مشارکت مردم در پاسداری از انقلاب افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان باید توجه ویژه ای به مستضعفان و محرومان داشته باشند، تصریح کرد: چرا که این قشر نیاز به توجه و رسیدگی دارند.

حجت الاسلام گروهی با اشاره به سالروز شهادت امیرالمومنین علی (ع) وگرامی داشت لیالی قدر، خاطرنشان کرد: شب های قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفار است چرا تقدیر یکساله انسان در این شب ها و لحظات نوشته خواهد شد.

امام جمعه رودبار با اشاره به سخنان گهربار آن حضرت که به فرزندان خود گفته است، بیان کرد: اول اینکه مخاطب آن نامه همه بشریت است و مخصوص افراد خاصی نیست و همه ما باید از فرامین آن حضرت الگو بگیریم.

 

امروز عمر و عاص ها نمی توانند میدان پیدا کنند

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین ، امنیت همه جانبه همه ی بلاد اسلامی را درگرو هوشیاری مردم دانست و اظهار داشت: دومین شب از شبهای احیا به خوبی و در امنیت کامل برگزار شد و از برکات این شبها بهره مند شدیم.

وی افزود: به مقدمه هایی که در شبهای نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان ایجاد شد امید است که از آخرین شب احیا بهره کامل را ببریم و شب قدر را درک باشیم.

رمضانی پور با ذکر روایتی از امام علی(ع) آن را سند مظلومیت ایشان برشمرد و بیان داشت: حضرت می فرمایند شما قدر و منزلت مرا نزد رسول خدا به خوبی آگاه هستید که در کنار بستر خود مرا می خوابانید و او را من استشمام می کردم این جملات بیانگر تصویر دقیقی از تربیت حضرت علی(ع) بدست پیامبر اکرم(ص) است.

وی ادامه داد: علی(ع) نهال پیامبر(ص) است و او بود که علی(ع) را پرورش داد بنا بر روایات اهل سنت از نعمتهایی که خداوند به علی(ع) عرضه داشت این بود که پیش از اسلام در خانه پیامبر(ص) بود.

رمضانی پور بیان داشت: این جایگاه علی(ع) است اما جامعه آن روز با او چه کردند و چگونه حقش را ضایع و پایمال کردند تاجائیکه حضرت از زهرای مرضیه شنید که این روزها حرمتت را نگه نمی دارند حضرت تایید کرد و گفت نه تنها به من سلام نمی کنند بلکه جواب سلامم نمی دهند.

وی تصریح کرد: امروز ما چه می کنیم آیا حق علی(ع) را درک کردیم یا شعار می دهیم که ما اهل کوفه نستیم علی تنها بماند؟ مگر مردم ان روز چه کردند تبعیت از جهالت و ظلم کردند رفتارهای ظالمانه را پسندیدند و حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) را تنها گذاشتند.

رمضانی پور ادامه داد: آیا امام حسن راضی بود که تن به صلح دهد؟ در تربیت ایشان این نهفته شده بود که تن به ذلت دهد؟ آخرین فرمانده اش را به میدان فرستاد که خیانت کرد و امام حسن(ع) مجبور شد ماجرای ساوات از کربلا سخت تر نبود کمتر هم نبود آنها شجاعت حیدری را داشتند اما مجبور شدند.

وی خاطر نشان کرد: مردم نباید به سمت معاویه می رفتند و عمر و عاص های نباید میدان میگرفتند که میدان گرفتند؛ امروز عمر و عاص ها نمی توانند میدان پیدا کنند؟ باید هوشمند باشیم و درس بگیریم از مکتب اهل بیت(ع).

رمضانی پور خاطر نشان کرد: صرف عزاداری و مشکی پوشیدن بدون درس گرفتن از سیره اهل بیت ارزش آنچنانی را نخواهد داشت امروز یک فصل در اسلام گشوده شده و اسلام بوسیله امام(ره) احیا شد به برکت انقلاب اسلامی، این نهضت هنوز زنده است و انقلاب پابرجاست اما پابرجایی به برکت وجود افراد انقلابی و حزب اللهی است.

وی ادامه داد: اگر بسیج و انقلابی ها و حزب اللهی و مردان و زنانی همچون شماها پای انقلاب بمانید انقلاب می ماند وگرنه ارزش ها کمرنگ می شود.

رمضانی پور تصریح کرد: امروز بعضی از مسائل فرعی اصلی جلوه داده می شود و در جامعه خیال می کنند اصل اینهاست در دوران بنی معاویه و بن العباس داشتیم برای اینکه مردم را سرگرم کنند مغنیات را در جامعه ترویج دهند؛ اگر به سمت لهو ولعب برویم معروف می شود منکر و منکر معروف می شود نباید برویم به سمتی که راه ان نیست.

وی ادامه داد: راه مستقیم تنها در کانون اهل بیت(ع) است به بیراهه نرویم و مواظب باشیم در قطاری سوار شویم که راننده ان اهل بیتی باشد و مقصدش خدا باشند نه حتی بهشت.

رمضانی پور گفت: اکرام ایتام شیوه امام علی(ع) است با تاسی به سیره ان حضرت در این ایام به محرومین بیشتر توجه کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی در تهران تصریح کرد:در این حادثه عابروی نظام حفظ شد ابعاد ان وسیع بود و با مدیریت خوب قضیه ختم به بخیر شد.

وی به اغاز هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و ضمن عرض خدافوت به فعالین این عرصه بیان داشت: مسلما در بخش کشاورزی کارهای نیمه تمام زیاد است به ویزه در شهرستانهایی همچون رفسنجان باید مدیریت بهتری صورت گیرد، از علم روز و فارغ التحصیلان بهره گیریم و کشاورزی تنها پسته نباشد بلکه در سایر زمینه ها می تون فعالیت کرد.

رمضانی پور توجه به رونق روستاهای را یکی از دغدغه های رهبر انقلاب دانست و گفت:مشکل روستاها اینترنت نیست مشکل شغل و توجه ویژه به انان است لازم است نسبت به روستا توجه شود و بخش کشاورزی ان تقویت شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع مسئولان کشور خاطر نشان کرد:  کشور نباید تبدیل به دو قطبی شود و مردم به دو دسته تقسیم شود اخیرا این شائبه ایجاد شد در برخی سخنان مسئولان چنین برداشتی شده است ، می تواند قضیه سال ۶۰ تکرار شود که مجلس بخواهد تصمیمی قاطع بگیرد.

رمضانی پور ببیان داشت: در زمینه تخلفات گسترده انتخاباتی کارهای خوبی انجام شده که قابل تقدیر و تشکر است.

وی خاطر نشان کرد: بازار امروز در سردرگمی عجیبی است بعضا رکود و به ورته ورشکستگی کشیده می شوند چرا دولت به گرانی دولت توجه نکرد چرا مردم باید ارزاق ضروری زندگی را به قیمت گزاف خریداری کنند در رفسنجان که شهره به ثروتمندی است ۶۰ درصد خانواده های دانش اموزان وضعیت مالی مناسبی ندارند.

رمضانی پور ادامه داد: چرا باید نظارت بر بازار ضعیف باشد حرف نزنیم عمل کنیم.

وی تصریح کرد: دولت باید بگوید کاری را انجام دادم نه اینکه بگوید چه کاری باید انجام شود، دولت باید پرقدرت باشد تا یک کارمند یا رئیس جزئی هرکار دلش خواست نکند وتوهین به ارزش های نظام و به بسیج خانواده ها شهدا دوباره شروع شده است اینها اتفاق نیافتد.

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور بیش از دیگر کارگزاران به فرمایشات رهبر انقلاب گوش کنند و عمل کنند.(همراه با تکبیر نماز گزاران)

وی ادامه داد: ما خواهان این هستیم در ابتدای دولت دوازدهم چنان ورود پیدا کنند که مردم تغییر را حس کنند اگر قرار باشند همین روند چهارسال قبل ادامه یابد مردم مایوس می شوند و ما نیز حمایت می کنید تا دولت موفق باشد.

امام جمعه رفسنجان به برپایی راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در این مراسم بیان داشت: این مراسم در رفسنجان از ساعت ۱۰:۳۰ از میدان بسیج اغاز و سخنران مراسم فرماندار شهرستان خواهند بود.

وی در پایان سخنان خود به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در ۱۷ خردادماه در جمع دانشجویان اشاره کرد و  شهید مصطفی چمران را نمونه از آتش به اختیار عمل کردن برشمرد و گفت:آتش به اختیار یک تاکتیک در میدان جنگ است بعضا می گویند نمی شود کار کرد اگر کاری تعطیل شده است شما آتش به اختیار عمل کند آتش به اختیار یعنی عمل به وظیفه، اینکه برخی ترسیدند گفتند در دولت چند حاکمیتی می شود نه اینطور نیست نترسید اگر دولت خوب عمل کند دیگر نوبت به اتش اختیار عمل کردن نمی رسد.

 

حرکت های تروریستی راهبردهای آل سعود و امریکا و اسرائیل است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان ریگان اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس با دهان روزه مشت محکمی است به دهان کسانی که به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی هستند، این هشداری هست که ملت ایران در روز قدس به مستکبران عالم خواهند داد.

وی بیان داشت:رهبری در دیدار مسئولان نظام فرمودند،کشور را دو قطبی نباید کرد، مردم را نباید به دو دسته تقسیم کرد آن کاری که در سال ۵۹ متاسفانه از ناحیه رئیس جمهور آن روز اتفاق افتاد که مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرده بود چیز خطرناکی است؛ این هشدار رهبری به همه است کسی نگوید فقط این هشدار آقا مدنظر فلانی است شامل حال ما مردم هم می‌شود فقط برای مسئولین این هشدار نیست برای مردم و مسئولین هم هست این هشدار، هشدار عمومی است.

امام جمعه ریگان ادامه داد: مستکبران عالم درصدد براندازی نظام هستند و ممکن هم هست مهره هایی هم در داخل در رسیدن به قدرت داشته باشند و از آنها استفاده کنند و همیشه همینطور بوده است.

وی اشاره داشت به حرکتهای تروریستی که در تهران صورت گرفت و افزود:همه اینها از راهبردهای آل سعود و استکبار که در راس همه آنها آمریکا و اسرائیل است همه اینها برای ناامن کردن جمهوری اسلامی است .

خطیب جمعه ریگان عنوان کرد:این را همه دشمنان نظام بدانند که با این حرکات بچگانه نمی توانند بین مردم و مسئولینی که راه عزت و انقلاب خودشان را پیدا کرده اند مایوس کنند بین آنها و دو قطبی ایجاد کنند و این قبیل کارها نمی تواند معادله تحولات منقطه را به نفع استکبار تغییر و رقم بزند و همین جا لازم می‌دانیم از همه نیروهای امنیتی خصوصا سربازان گمنام امام زمان که توانستند چهل نفر از تروریست‌های جنایت پیشه را در این چند روز دستگیر و شناسایی کنند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رنجبر ماهانی در پایان گفت:خدمات ارزنده و خوبی را در جهاد کشاورزی انجام شده است اما با این حال ما با مرحله مطلوب فاصله داریم و باید زحمات زیادی را هم مسئولین و هم مردم با مسئولین جهاد کشاورزی در شهرستان این همکاری به عمل آید و از زحمات این عزیزان و بزرگواران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

ایجاد فضای دوقطبی در جامعه به ضرر مردم است

امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی ۲۱ماه رمضان رابر، روز ۲۱ماه رمضان  را روز اولین مظلوم عالم و اولین شهید انقلاب امیرالمومومنان علی علیه السلام دانست  و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که  شجره درخت طوبی را درخت ولایت خواند و گفت: درختی در بهشت است، که ریشه آن بر اهل بهشت سایه افکنده است. بایشان عرض شد قبلا از آن درباره شما پرسیدیم یا رسول اللّه! پس فرمودید ریشه اش در خانه من و شاخه اش روی سر اهل بهشت است و حالا میفرمایید ریشه اش در خانه علی و شاخه هایش بر اهل بهشت است؟ فرمود: آری خانه من و علی یکی است و یک جا است.

وی با بیان خصایص اخلاقی علی (علیه السلام) افزود: خداوند در این روایت  بشارت به مومنان حقیقی میدهد هرکه ایمانش قویتر و عملش پاکیزه تر، طبعا از مزایای بیشتری برخوردار است  اینکه طوبی به درخت بزرگ پر شاخه و بزرگ تفسیر شده است در واقع عمل مجسم مومنان حقیقی است. آنان که در دنیا منشا هدایت خلق بودند و سایه لطفشان پیوسته بر سر مردم، در سرای آخرت نیز سایه گستر مواهب خداوندند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش اظهارداشت: یکی از شرایط تشکیل حکومت اسلامی حضور مردم و خواست و مقبولیت مردم است ولی این مطلب با اصل مشروعیت حاکمیت اسلامی که از طرف خدا، رسول و  اهلبیت علیهم السلام است متفاوت است نه اینکه اساس تشکیل حکومت با مقبولیت مردم است.

وی اول مشروعیت که از  جانب خدا  و رسول است را زمینه تشکیل آن مقبولیت مردم دانست و افزود: همچنانکه در  زمان  رسول خدا استقبال مردم مدینه و انصار زمینه تشکیل  حکومت  اسلامی را فراهم نمود و  پیامبرخدا اقدام به تشکیل حکومت اسلامی  کردند، یا در زمان  امام علی(ع)  بعد  از ۲۵ سال  زمینه تشکیل  حکومت اسلامی  را فراهم شد به عنوان خلیفه رسول خدا، در حالیکه ما اعتقاد داریم در آن ۲۵سل امیرالمومنین جانشین رسول خدا بودند ودیگران غصب کردند که مشروعیت  دین الهی را نداشتند.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: در ادامه خلافت امام مجتبی(ع)  با مقبولیت مردمی مواجه نشد برای همین حضرت مقر حکومت اسلامی را رها کردند به مدینه بازگشت  و همچنین این  جریان تا زمان امام زمان علیه السلام که در حدود بیش از ۲۰۰سال ادامه یافت و این تا زمان حضرت  امام رحمة الله علیه به عنوان عام امام زمان بود ادامه داشت ولی شما مردم با همتی که داشتید زمینه را برای تشکیل حکومت اسلامی تحت اشراف فقیه جامع الشرایط فراهم کردید و حضرت امام  اقدام به تشکیل حکومت کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه برخی افراد بدون توجه به مبانی فقاهتی و با کوته بینی این مسأله را به طور ناقص در سانه ملی مطرح می کنند و مشروعیت حکومت اسلامی را تابع مقبولیت مردمی می دانند تصریح کرد:  این دو مقوله کاملا از هم جداست. و بیان اینگونه مطالب موجب ایجاد فضای ۲قطبی در جامعه می شود که به ضرر مردم است و زمینه ایجاد اختلاف می شود و هیچ گونه گره ای از مردم باز نمی شود.

وی با اشاره به روز قدس افزود: روز قدس ، یک روز اسلامی و  یک بسیج عمومی اسلامی، امیدوارم که این امر، مقدمه باشد از برای یک حزب مستضعفین بر تمام دنیا ، امیدوارم که یک  حزب به اسم  حزب  مستضعفین در تمام دنیا وجود بیاید و شعار مرگ بر دولت یا کشوری تغییر نکند، همه مستضعفین با هم در این  حزب شرکت کنندو مشکلاتی را که سر راه مستضعفین است  از میان بردارند و در مقابل مستکبرین و چپاولگران شرق و غرب قیام کنند و دیگراجازه ندهند که مستکبرین بر مستضعفین عالم ظلم کنند و ندای اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین و وارت ارض برای مستضعفین است، متحقق کنند .

خطیب جمعه رابر گفت: مااز جمیع مستضعفین عالم دعوت می کنیم که هم در «حزب مستضعفین» وارد بشوند و مشکلات خودشان را با دست جمع و اراده مصمم عمومی رفع کنند و هر مسأله که در هر جا و در هر ملتی پیش می آید، به وسیله «حزب مستضعفین»رفع بشود.

وی  با اشاره به تکلیف ملتها در آستان روز قدس اضافه کرد: مسلمانان  جهان باید  روز  قدس را  روز همه مسلمین ، بلکه مستضعفین بدانند و از آن نقطه حساس در مقابل  مستکبرین و جهانخواران بایستد و تا رهایی  مظلومان از زیر ستم قدرتمندان از پای ننشینند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه گفت: وعده ما و شما، روز جمعه مثل  سالیان قبل با حضورگسترده و مشت ها گره کرده را  بر دهان یاوه گویان و استکبار جهان شرق و غرب فرو خواهیم آورد.

 

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به شنبه ۲۷خرداد  روز جهاد  کشاورزی افزود: طبق گزارشات در شمال استان کرمان، طرح های بسیار خوبی انحام شد با توجه به کمبود آب ، جهاد  کشاورزی از  طرح  جایگزین کشت  های کم آب ، گل محمدی ، زعفران، اناب ، زرشک حمایت می کند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه طرح مبارزه با  کرم  خراط با همکاری بسیج  سازندگی سپاه و جهاد کشاورزی انجام می شود که شامل  سه بخش است یادآورشد: هرس  کردن به عهده بسیج  سازندگی سپاه است،خاکبرداری و دادن کود  حیوانی به عهده کشاورزان و دادن کود شیمیایی و سم رایگان و خرید کرم خراط به مبلغ ۵۰۰تومان به عهده  جهاد کشاورزی است.

 

اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس بیش از هر سال است

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج افزود: ضمن توصیه به تقوا و تسلیت شهادت امیر المؤمنین علی (ع) به ابعاد مظلومیت امیر المؤمنین علیی (ع) پرداختند و بیان کردند علیرغم فضائلی که از علی (ع) از طریق پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم مطرح شده است بعد از رحلت پیامبر افرادی بر علیه انقلاب پیامبر اکرم و امیر المؤمنین کودتا کردند و ولایت را از مسیر خود منحرف کردند که باید درس غیرت برای همه ماها باشد.

وی  بیان داشت: هفته آینده روز جهانی قدس را داریم با توجه به همه اقداماتی که داعش امروز در کشورهای اسلامی انجام می دهد برای فراموشی مسأله فلسطین و ایجاد کردن حاشیه ای امن برای رژیم غاصب اسرائیل است لذا اهمیت حضورمردم در راهپیمایی بیش از گذشته است.

امام جمعه کهنوج با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب  در جمع مسئولین نظام افزود:۱-در انتخابات رأی مردم به جمهوری اسلامی و تعیین فرد بود.
۲- توصیه به همکاری و وحدت کردند و فرمودند اگر همه تلاش کنیم می توانیم دشمنان را به زانو در آوریم.
۳- محور سوم که مهمترین بخش صحبت های حضرت آقا بود که اگر بخواهیم ظرفیت های کشور را به فعلیت برسانیم باید دو کار انجامم دهیم و ملاکهای تصمیم گیری یمان را مشخص کنیم و از تجربه های گذشته یمان استفاده کنیم.

افشارمنش گفت:ملاک های تصمیم گیری ما منافع ملی چه کوتاه مدت و چه بلند مدت را تأمین کنیم.و منافع ملی با هویت انقلاب تعارض نداشته باشد و هویت ملی ما سه شاخصه دارد:۱- مسلمان بودن ۲-انقلابی بودن ۳-عمق تاریخی آن

وی ابراز داشت:بنابر این هر چیزی که شائبه ضدیت داشته باشد جزء منافع ملی نیست.

امام جمعه کهنوج ادامه داد: به تجربه هایی از جمله دو قطبی نکردن جامعه مثل زمان بنی صدر و فتنه ۸۸ اشاره کردند و به مسئولین نکاتی از جمله :۱-توجه به ظرفیت ملی ۲٫-اعتماد نکردن به دشمن و وعده های دشمن یاد آور شدند و خاطر نشان کردند در مورد برنامه و مواردی که ایشان قبلاً بیان کردند عمل شود.

 

مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم سفارش حضرت علی (ع) است

،حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان اظهار داشت: مثلث شوم آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی که برای مبارزه با اسلام و نظام اسلامی تشکیل شده امروز امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

امام جمعه سیرجان بیان کرد: با تشکیل گروه‌های تروریستی مختلف و ظلم‌هایی که بر ملت‌های منطقه می‌شود و جنایاتی که صهیونیست‌ها در حق مردم فلسطین دارند جمعه آینده روز خروش علیه این مستکبران است و ملت ما با این حضور مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم دارند.

وی گفت: مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم سفارش حضرت علی (ع) است و اگر امروز با حضور خود مقابل آمریکا و استکبار ایستادگی نکنیم و کوتاه بیاییم آنان در ظلم و جنایات خود اقدام بیشتری دارند و نباید لحظه‌ای در مقابله با این مثلث شوم کوتاه بیاییم که یکی از راه‌های مقابله حضور و ایستادگی است.

حسینی به اضمحلال و شکست کامل تروریست‌ها در سوریه و عراق و منطقه اشاره کرد و گفت: سردمداران آمریکا که شعار مبازره با داعش را داشته و دارند رسما برای نجات ۱۲۰ سرکرده داعش بالگرد می‌فرستند و این سرکردگان را منتقل می‌کنند چگونه داعی مبارزه با تروریست را دارند.

خطیب جمعه سیرجان با تسلیت شهادت حضرت علی (ع)  به ظلم‌های معاویه به آن حضرت پرداخت و گفت: عبرت تاریخ و تکرار آن آموزنده است و همانطور که معاویه برای مبارزه با امام تهدید، تطمیع و تبلیغات گسترده را داشت امروز هم آمریکا از این سه روش برای مقابله با نظام و جمهوری اسلامی استفاده کرده است.

حسینی افزود: استکبار اسلام هراسی و شیعه‌هراسی را سرلوحه سیاست‌های خصمانه خود قرار داده تا بتواند به اهداف شوم خود برسد که باید گفت، حضور ما و اقتدار ملت ایران همه این توطئه‌ها را خنثی کرده است.

وی از اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در لغو سند ۲۰۳۰ تشکر و ابراز کرد: این سند که با افشاگری مقام معظم رهبری خطرات فرهنگی‌اش برملا و با حمایت اندیشمندان، دانشجویان و قشرهای مختلف فرهنگی و مردم بر بطلان و جلوگیری از خساراتش تاکید شد باید در همه ابعاد و تغییرات در کتب درسی بر اساس این سند هم اقدام جدی شود.

امام جمعه سیرجان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و اشاره معظم له بر جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه بر وحدت و عدم اعتماد به دشمن و مقابله و ایستادگی مقابل آمریکا تاکید کرد و گفت: مسأله حقوق بشر و هسته‌ای بهانه سردمداران آمریکا برای مقابله با ملت ایران است و امروز آنها با اصل نظام و اسلام مخالفند
 
منبع:آرمان کرمان
ارسال نظرات