خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با اشاره به پیروزی‌های ارتش سوریه، مقاومت و ارتش و بسیج عراقگفت: امروز رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط خود قرار گرفته است و امریکا نیز در حال پیچیدن به خود است.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۳۷
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مولی‌الموحدین علی ابن ابیطالب(ع) اظهار داشت: لازمه خداشناسی، شناخت امامت و بویژه شناخت امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه شناخت تمامی ابعاد وجودی امام علی (ع) امکان پذیر نیست، گفت:خداوند از تمام صفات جمال و جلال خود در وجود امام علی (ع) نشانه قرار داده است و شخصیت والای امام علی (ع) اگر وجود نداشت جن و انس الگویی برای تقلید نداشتند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جبرئیل در محضر حضرت پیامبر خاتم(ص) اعلام کرد که علی(ع) استاد و معلم من است، افزود:دشمنان بدترین مسائل فرهنگی را به خورد جامعه ما را می‌دهند اما ما نمی‌توانیم نور و زهد علی(ع) را به جامعه به خوبی معرفی کنیم.

وی با اشاره به برخی خصلت‌ها و ویژگی‌های منحصر بفرد امام علی (ع) اظهار داشت: امام علی (ع) دارای صفاتی آسمانی است به نحوی که همان علی (ع) که درب خیبر را از جا می‌کند بر سر یتیمان و مظلومان دست رحمت و مهربانی می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه شیعه علی هستیم اما یک نهال نیز نکاشتیم، افزود: امام علی(ع) یک کشاورز نمونه و معنی نمونه این بود که هر شب زیر هر یک از نهال‌هایی که کاشته بودند دو رکعت نماز می‌خواندند.

طه‌محمدی با بیان اینکه از زندگی فانتزی بیرون بیاییم، تصریح کرد: بهتر است اندکی بیل به دست بگیریم و کار کنیم و از زندگی فانتزی بیرون بیاییم.

وی با اشاره به اینکه در منبرها از موقوفات حضرت زهرا(س) سخنی گفته نمی شود گفت: حضرت زهرا با این کار به ما یاد می‌دهد که از آماده خوری‌ها بیرون بیاییم به طوری که 70 میلیون جمعیت همه می‌خواهند اداری شوند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ما شیعیان باید خود را با توجه به شخصیت امام علی (ع) محک بزنیم اظهار داشت:میتوان از 21 رمضان امسال تا 21 رمضان سال آینده درباره جایگاه و شخصیت امام علی (ع) سخن گفت.

نماینده ولی فقیه در استان با تشکر از هیات‌های عزادرای که به مناسبت شهادت امام علی (ع) در خیابان‌های شهر به عزاداری پرداختند گفت:حضور دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها بسیار خوب بود اما ای کاش همه به نماز جمعه می‌آمدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برای آزادی زندانیان بی گناه باید همه باهم تلاش کنیم، اظهار داشت: برخی به خاطر اشتباهات و بدهی‌های کوچک زندان افتادند و باید بر اساس مشی علی(ع) این زندانیان غیر عمد را آزاد کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتش سوریه، مقاومت، ارتش عراق و بسیج عراق پیروزی‌های بزرگ به دست آوردند، ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط خود قرار گرفته است و امریکا نیز در حال پیچیدن به خود است .

طه‌محمدی با بیان اینکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری دولت و مردم باید در تصویب هر قانون ملی و دینی کشور را در نظر داشته باشند، گفت: اسلام، انقلاب و افتخارات گذشته کشور است که باید هر قانونی مبتنی بر این سه عامل باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات