خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که بلافاصله پس از اتمام ترم تحصیلی جاری کار اساسی بر روی سیستم تهویه مرکزی یا چیلر انجام می‌شود، گفت: تمام تلاش بر این است که تا آغاز سال تحصیلی جدید این مشکل حل شده باشد.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۸۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

غلامحسین خواجه  با اشاره به مشکلات مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در این مجتمع نزدیک 10 تا 12 بلوک خوابگاهی قرار دارد و اکثر این بلوک‌ها با سیستم تهویه مرکزی یا چیلر خنک می‌شوند.

وی ادامه داد: از عمر سیستم خنک‌کننده این بلوک‌ها گذشته و سال‌های طولانی است که مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین خاطر نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی دارند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به دلیل فرسودگی و افزایش دمای هوای اهواز سیستم تهویه مرکزی یا چیلر کارآیی لازم را ندارد و سبب شده اتاق‌های خوابگاه گرم و دانشجویان نسبت به این مسئله اعتراض کنند که کاملا به حق است.

وی بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز برنامه‌ریزی کرده بود که پس از اتمام ترم تحصیلی جاری اقداماتی اساسی در مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) انجام دهد که نخستین آن دو جداره کردن تمامی پنجره‌های خوابگاه‌هاست.

خواجه افزود: 27 سال از زمان ساخت خوابگاه‌های این مجتمع گذشته و تمامی شیشه‌های آن یک جداره هستند، این موضوع سبب شده که علاوه بر تسهیل در نفوذ ریزگرد، تبادل حرارتی زیادی را نیز به همراه داشته باشد و فشار بسیاری را به سیستم خنک‌کننده وارد کند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: همچنین سیستم تهویه مرکزی را بازسازی اساسی می‌کنیم، دستگاه‌های چلیر اضافه و برج خنک‌کننده جدید نصب می‌کنیم که از قبل طراحی شده بود تا به محض اتمام ترم اجرایی شوند.

وی گفت: در شرایط کنونی نمی‌توانیم بازسازی یا تعمیراتی بر روی این سیستم‌ها انجام دهیم چرا که دانشجویان درگیر امتحانات هستند، در ماه مبارک رمضان قرار داریم و ظرف مدت کوتاه این مسئله امکانپذیر نیست.

خواجه گفت: اگر بخواهیم سیستم تهویه مرکزی را از مدار خارج و بر روی آن تعمیرات انجام دهیم تمامی این خوابگاه‌ها از حداقل‌ها هم محروم می‌شوند؛ در همین ارتباط با توجه به دمای بالا متخصصین فنی چیلر پیشنهاد دادند که در این حالت می‌توان از یخ در مخازن آب این چیلرها استفاده کرد تا درجه آب کاهش و خنکی هوا افزایش پیدا کند که این کار در حال انجام است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: خوابگاهی را با ظرفیت 220 نفر در سطح شهر را آماده کردیم و به دانشجویان اعلام شد که علاقه‌مندان می‌توانند در این خوابگاه‌ها اسکان پیدا کنند؛ سالن ورزشی این مجتمع نیز با موکب و کف‌پوش همراه با یخچال به محلی برای استراحت دانشجویان تبدیل شد.

وی با اشاره به دایر بودن 24 ساعته کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز برای استفاده و مطالعه دانشجویان ادامه داد: تعدادی پنکه  تهیه شد همچنین خرید تعدادی فن کویل‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

خواجه با بیان اینکه بلافاصله پس از اتمام ترم تحصیلی جاری کار اساسی بر روی سیستم تهویه مرکزی خوابگاه حضرت معصومه(س) انجام می‌شود، افزود: تمام تلاش بر این است که تا آغاز سال تحصیلی جدید این مشکل حل شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای تامین اعتبار لازم برای تعمیرات و بازسازی این سیستم از بودجه دانشگاه استفاده می‌شود، همچنین وزارت علوم قول داده که صندوق رفاه دانشجویان مبلغی را کمک کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها