امام جمعه دامغان با بیان اینکه عده‌ای پس از پیامبر اسلام(ص) منحرف شدند، کسانی که علی(ع) و اولادش را خانه نشین کردند ایمانی متزلزل و عاریه ای داشتند؛ گفت: بی‌تردید شب قدر بهترین فرصت‌ها برای زنده‌کردن اصول و مبانی دین در قلب و جان ما است.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۷۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در جمع شرکت کنندگان مراسم پرفیض احیاء دومین شب از لیالی قدر و سوگواران شهادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع) در گلزار شهدای فردوس رضا(ع) دامغان با بیان اینکه شب قدر مجال محکم‌کردن پایه‌های ایمان و استحکام اصول و اعتقادات است، اظهار داشت: ایمان مستحکم و شخصیت مبرهن در هرشرایطی ثابت و بدون تغییر است، همچون انبیاء و اوصیاء، شهدا، مؤمنین و متدینین؛ همانا ایمان آنها مشمول الطاف خاص خداوند است.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه ایمانی که با گوشت و جان آدمی اجین باشد، زوال ندارد، خاطر نشان کرد: سلمان‌ها، اباذرها و مالک اشترها نمونه‌های بارز این مسئله هستند، اخلاق و عقاید و ادبشان هرگز در مقابل طوفان حوادث تغییر نکرد؛ ما نیز باید در شبهای بابرکت قدر ایمان خود را مورد سنجش قرار دهیم و بکوشیم از لشگر سست ایمان‌ها نباشیم.

وی تصریح کرد: نوع دیگر دینداری، ایمان ظاهری و عاریه‌ای است که در شرایط مختلف رنگ می‌بازد و چهره عوض می‌کند؛ عده‌ای پس از پیامبر اسلام(ص) منحرف شدند، کسانی که علی(ع) و اولادش را خانه نشین کردند ایمانی متزلزل داشتند؛ بی‌تردید شب قدر بهترین فرصت‌ها برای زنده‌کردن اصول و مبانی دین در قلب و جان ما است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به فضیلت و توفیق بزرگ برگزاری مراسم احیاء شب قدر در جوار قیور مطهر و منور شهدا به عنوان ناظران بر اعمال و رفتار همگان، اضافه کرد: شهدا ایمانی ثابت و مستحکم داشتند و حتی در مقابل گلوله دشمن نیز متزلزل نشدند، اما امروز برخی تنها به بهانه یک مجلس عروسی و یا یک فیلم ماهواره ایمانشان را از دست می‌دهند.

قرآن ذخیره بزرگ الهی و گنج عظیم معنوی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه با اشاره فضائل و برکات پرشمار شب قدر، اظهار داشت: باید قدردان شب رقم خوردن تقدیر باشیم، قدر شبی که خداوند آن را برتر از هزار ماه برشمرده است و اعمال نیک شما در آن برابر با 83 سال عمر انسان است را بدانیم، فراموش نکنیم که لیلهَ القدر شب سرنوشت است، بی‌تردید شب سرنوشت‌ساز کتاب سرنوشت‌ساز می‌خواهد، شب قدر شب نزول قرآن است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه قرآن کریم مجموعه فرامین و دستورات حیات بخش خداوند و قاموس زندگی بشر است، خاطر نشان کرد: همگان باید با قرآن مأنوس شویم و دریابیم که قرآن تنها برای تزئین و زیبایی سفره عقد و یا قرائت و پخش در مراسم ختم نیست، همانا خانه‌ای که در آن قرآن خوانده می‌شود نورانی و بابرکت و محل عبور ملائک است، قرآن ذخیره بزرگ الهی و گنج عظیم معنوی است.

گفتنی است، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، مرثیه سرایی و سینه زنی در غم شهادت مولی متقیان حضرت امام علی(ع) و مراسم روحانی قرآن بر سر نهادن از دیگر بخش‌های این آئین معنوی در جوار قبور مطهر شهدای والامقام دامغان بود. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها