یتیم نوازی پرسنل دفتر کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی

خبرگزاری بسیج: مدیر کل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، حضرت علی(ع) را الگوی خود و همکارانش در انجام سرکشی به ایتام و کودکان بی سرپرست دانست.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۱۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس سید محمد موسوی، که ضیافت افطاری شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) را متقبل شده است، هدف از برگزاری این مراسم را خشنودی خداوند دانست و افزود: الگوی ما حضرت امیرالمومنین علی (ع) است و باید تلاش کنیم رفتار، کردار، گفتار، منش و تفکر ما هرچه بیشتر به امام علی(ع) شبیه تر باشد تا هم خودمان و هم نسل های آینده و جامعه می توانیم عاقبت به خیر باشیم.   

وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) الگوی تمام عیار انسانیت، عدالت، سخاوت و محبت است و ما به دنبال این هستیم که خودمان را شبیه ایشان کنیم.

 یکی از ویژگی های بارز امام علی(ع) به عنوان الگوی برتر انسانی، یتیم نوازی بوده است. وقتی شمشیر بر فرق مبارک حضرت علی (ع) وارد آمد، امام نتوانست برای کودکان بی سرپرست و یتیم غذا برساند و از این رو بیشترین افرادی که آن شب نگران حال آن حضرت بودند، یتیمان کوفه بودند؛ و این یعنی یک الگوی تمام عیار اسلامی و بی نظیر ترین الگوی بشری.

موسوی، تاکید کرد: تلاش ما این است که بدون اینکه کسی بداند و بی ادعا خودمان را در این مسیر قرار دهیم و به دنبال این باشیم که کمک به افراد نیازمند و بویژه ایتام را به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم. در این صورت توانسته ایم الگوی علوی را در خانواده، جامعه و کشور ساری و جاری کنیم.

گفتنی است که شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) در خیابان شهید رجایی، محله یاقچی آباد، قرار دارد و زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان ری فعالیت می کند.

 

 

ارسال نظرات