کد خبر: ۸۸۷۳۷۸۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، پیش از ظهر امروز همزمان با پنجمین روز از هفته صنایع دستی، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی شهرستان بانه طی برگزاری آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و فعالان حوزه صنایع دستی این شهرستان افتتاح شد.

سعدالله رحیمی خواه رئیس اداره میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه مذکور در دوازده رشته صنایع دستی فعال می باشد که از امروز بصورت دائم در معرض دید علاقمندان صنایع دستی خواهد بود.

وی افزود: در این نمایشگاه  غرفه هایی از آثار هنرمندان برتر صنایع دستی بانه در رشته های پستک بافی؛ معرق کاری؛ چرم دوزی؛ گلیم بافی؛ سفالگری؛ شالبافی؛ سنگ تراشی و کنده کاری دایر می باشد.

رحیمی خواه گفت:  اکثر هنرمندان فعال در نمایشگاه دائمی صنایع دستی بانه از اساتید شاخص و برجسته شهرستان بانه در عرصه های مختلف صنایع دستی هستند که تا کنون در چندین مرحله موفق به کسب نشان های بین المللی از سازمان جهانی یونسکو و همچنین مهر اصالت ملی شده اند که حاکی از ظرفیت بالای بانه در حوزه صنایع دستی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور می تواند نقش بسزایی در اشتغال زایی مستقیم و همچنین جذب گردشگر و توریسم بصورت غیر مستقیم داشته باشد که ظرفیت شهرستان بانه در حوزه صنایع دستی را به همگان نشان دهد.

ارسال نظرات