نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: در محور اول که تشویق به تشکیل خانواده است باید هم فرهنگ سازی کرده و هم رفع مشکلات معیشتی و بیکاری و آسان سازی ازدواج را مدنظر قرار دهیم.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۶۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علیاکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک در سال جاری با ااشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری گفت: روح کلی بندهای ۱۶ گانه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با خانواده، مبتنی بر دو مولفه تشویق و ترغیب برای ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان بنیان و اساس جامعه اسلامی و تلاش برای حفظ و استحکام بنیان خانواده است.

وی افزود: طبق آمارها پدیده خانواده‌های تک نفره در کشور رو به افزایش است که این مساله نشان از ضرورت تصمیم گیری اصولی برای حمایت از تشکیل خانواده دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب تصریح کرد: بر مبنای آماری که در سرشماری سال گذشته به دست آمده، سن ازدواج در کشور ما متاسفانه افزایش زیادی داشته و با وجود کاهش ازدواج، آمار طلاق افزایش یافته و شرایط اجتماعی برای تشکیل خانواده سخت تر شده و مشکلات اقتصادی و معیشتی در این زمینه تاثیر زیادی گذاشته است.

کریمی با تاکید بر اینکه هم آموزه‌های دینی و هم فرهنگ ملی ما تاکید بر تشکیل خانواده و حفظ بنیان آن دارد، گفت: در راستای تشویق تشکیل خانواده هم باید برای ازدواج آسان فرهنگ سازی شود و هم مشکلات و موانع معیشتی و اقتصادی ازدواج جوانان را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: در راستای تحکیم بنیان خانواده باید زمینه ‌ای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه قرار گیرد، چراکه تقویت معیشت خانواده به حفظ این نهاد کمک شایانی می کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب تصریح کرد: در حوزه فرهنگ سازی اینکه جلسه تشکیل دهیم و واقعیات جامعه را بررسی کنیم خوب است، اما این کافی نیست و بایستی در این رابطه پروژه محور عمل کنیم و دست به اقدام عملیاتی تاثیرگذار و ثمربخش بزنیم.

کریمی ادامه داد: تسهیل فرایند ازدواج، تامین خانه های کوچک و ارزان برای جوانان تازه ازدواج کرده و مواردی از این قبیل اقداماتی است که در افزایش تمایل جوانان به ازدواج تاثیرگذار است و دستگاه های متولی و مسئول در این زمینه باید همکاری و تعامل جدی داشته باشند تا با عزم ملی شاهد بهبود شرایط در این خصوص باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات