سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان باید نسبت به توجیه دقیق کارشناسان پروژه ها اقدام نماید تا گزارش نهایی تهیه شده از اقدامات استان، منطبق با موارد خواسته شده از سوی ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی باشد.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۶۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در زنجان گفت: به منظور افزایش تولید، ایجاد اشتغال و توسعه استان نیازمند توجه جدی و دردمندی مدیران هستیم تا با وجود حجم بالای مشکلات به ارث رسیده از گذشته، فراتر از روال عادی در اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بکوشیم.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه رویکردهای مدیریتی متناسب با ظرفیت های ایجاد شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان، اتخاذ شود، افزود: باید با استفاده از امکانات موجود، با خلاقیت و نوآوری، به اجرای مصوبات و انجام کارها در استان سرعت بخشیم.

وی در ادامه اظهار داشت:20 هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای طرح رونق اقتصادی طی سال جاری در کشور پیش بینی و تخصیص یافته است.

استاندار زنجان تصریح کرد: هر استانی که دقیق‌تر، سریع‌تر، منظم‌تر و دلسوزانه تر در جذب اعتبارات تلاش کند، می تواند برای افزایش تولید، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار از اعتبارات بهره مند شود.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه هدف از تشکیل ستادهای فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان ها تلاش مضاعف در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور است، گفت: رکود بخش تولید، انباشتگی مشکلات و مسائل اقتصادی که منجر به افزایش بیکاری در جامعه شده بود، ضروری است مدیران با توجه جدی و دردمندی بیشتری نسبت به اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: اعتباری به میزان 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی، به منظور ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مناطق روستایی تخصیص یافته است.

استاندار زنجان تصریح کرد: مدیران باید به جای چانه زنی و افزایش توقع از اعتبارات محدود استانی به دنبال استفاده از ظرفیت های فراوان ملی در افزایش سهم استان و جذب اعتبار از وزارتخانه ها باشند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه باید مسئول پیگیری و اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی از سوی دستگاه های اجرایی در استان تعیین و معرفی شوند، افزود: سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان باید نسبت به توجیه دقیق کارشناسان پروژه ها اقدام نماید تا گزارش نهایی تهیه شده از اقدامات استان، منطبق با موارد خواسته شده از سوی ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی باشد.

وی تصریح کرد:وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در 18 بند از سوی ستاد مرکزی تدوین ودستورالعمل اجرایی آن از سوی معاون اول رئیس جمهور به استان ها ابلاغ شده و ستادهای استانی باید با تعیین بُرش های استانی خود، نقشه راه فعالیت استان در سال 96 را طراحی و اجرا نمایند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه مهلت پاسخگویی به استعلام های بانکی طرح رونق اقتصادی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان از دو هفته به یک هفته کاهش می یابد، گفت: عملکرد مطلوب بانک های دولتی استان در همراهی و تامین اعتبار مورد نیاز در اجرای طرح رونق اقتصادی و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، به منظور تسریع در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، مهلت پاسخگویی مدیران دستگاه های اجرایی متولی به استعلام های بانکی به یک هفته کاهش می یابد.

ارسال نظرات