مفید اسماعیلی:

همبستگی امت با ولایت دو اصل مهم در سیر انقلاب اسلامی است/ نقشه تجزیه کشورهای اسلامی طرح استکبار برای تسلط و ناکارآمدی انقلاب از سال 57 بود

در سیر انقلاب اسلامی دو اصل امامت و امت ، حائز اهمیت بود، به گونه ای در دهه 60 بین امت و ولایت گره ، همبستگی و یگانگی وجود آمد که در مسیر پر تلاطم و دهشتناک نفاق و ترور، انقلاب با صلابت و مقاومت ناشی از ایمان، در پیچ تاریخی در برابر جریانات خبیث با سرعت به حرکت خود ادامه داد و ذره ای نگرانی بر دل راه نداد.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۵۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هفتمین یادواره سردار و 21 شهید روستای سنگده از توابع دودانگه ساری با حضور مومنین روزه دار و دلداده به شهدا در مسجد 14 معصوم(ع) این دیار برگزار شد.

در این مراسم که با ضیافت افطار و اقامه نماز همراه شد آزاده دفاع مقدس و رزمنده مازندرانی مدافع حرم، مفید اسماعیلی با اشاره به اینکه جایگاه شهدا در آیه« ولا تحسبن الذین قتلوا... » قرآن مشخص شد گفت: قرار گرفتن در پیچ تاریخی تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری، از سال پیروزی انقلاب(1357) اتقاق افتاد.

وی حضور جمعیتی با میانگین سن 25 تا 30 سال در محافل و مجالس معنوی ای چون یادواره شهدا را موجب امیدواری به آینده جامعه اسلامی دانست و بالابودن میانگین سنی در اینگونه مجالس را تهدید و خطر برای انقلاب و نظام اسلامی یاد کرد.

رزمنده مدافع حرم پذیرا شدن نظام الهی و انقلاب اسلامی در کشور ایران را " نه بزرگ" مردم ما به جهان استکبار دانست و اظهار کرد: اینکه تصور شود اگر انقلاب نمی کردیم این همه مشکلات اقتصادی و ظلم بواسطه تحریم ها و فشار ها بر علیه مردم کشور اتفاق نمی افتاد تصوری غلط است، زیرا پیران و پا به سن گذشتگانی که دوران قبل از انقلاب را درک کردند می گویند،  با تسلط مستکبرین جهانی برحکومت پادشاهی ایران،اوضاع به گونه ای بود که بر جان، مال و ناموس مردم ظلم و ستم ها می شد ومتاسفانه حکام داخلی هم که اربابان زور گو بودند، مردم را برده گان خود می دانستند و درآمد های آنان در شهرها و دیه ها را به غارت میبردند و با وجود منابع غنی الهی، چیزی برای خوردن در دست مردم نمی ماند و کسی جرات اعتراض هم نداشت.

بسیجی رزمنده، انقلاب اسلامی را بخاطر برچپیدن ظلم، فساد ، تباهی و پلشتی ها برای قرار گرفتن ملت در  اوج عزت ، افتخار،شرف و کرامت انسانی خواند و ادامه داد: در سیر انقلاب اسلامی دو اصل امامت و امت ، حائز اهمیت بود، به گونه ای در دهه 60 بین امت و ولایت گره ، همبستگی و یگانگی وجود آمد که در مسیر پر تلاطم و دهشتناک نفاق و ترور، انقلاب با صلابت و مقاومت ناشی از ایمان، در برابر جریانات خبیث به حرکت خود در پیچ تاریخی با سرعت ادامه داد و ذره ای نگرانی بر دل راه نداد.

مفید اسماعیلی با یادآوری شهادت بزرگترین تئوریسن انقلاب اسلامی ( آیه الله مطهری ) و تاریخ دهه 60 و ذکر فجایع نفاق، ترور و ایجاد قائله ترکمن صحرا، نزاع جدایی طلب های بلوچستان، اعراب خوزستان و اکراد کردستان را نقشه استکبار برای تجزیه کشور به منظور تسلط بر مردم و خنثی سازی انقلاب اسلامی دانست.

سخنران هفتمین یادواره سردار و 21 شهید سنگده افزود: اندیشکده های آمریکایی بعد از فروپاشی عثمانی به جایی رسیدند که قراردادی تحت عنوان" سایوگو" با کشور های سلطه گر انگلیس و فرانسه برای ایجاد نفع خود ببندند لذا، آنهایی که امروز نقشه تجزیه جهان اسلام را با طرح خاورمیانه جدید رو کردند، کارشان را از ابتدای انقلاب در سال 57 علیه جمهوری اسلامی ایران شروع کردند.

نویسنده ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر رقابت آمریکا علیه شوروی سابق(خطرحزب کمونیستها) که در آن وقت جزء ابر قدرت بود وجود نداشت ، داعشی که امروز در منطقه و کشورها توسط استکبار درست شد، در آن هنگام با سازمان مجاهدین خلق، قدرت می گرفت و به راحتی کشورهای منطقه از جمله ایران را تجزیه می کرد.

وی هشیاری و دور اندیشی ناشی از ایمان خالصانه در اتصال با عالم غیبی امام خمینی را عاملی موثر برای ادامه حرکت کشتی انقلاب اسلامی در دریای پر تلاطم خواند و تصریح کرد: با شروع جنگ تحمیلی توسط کشورهای استکباری با جلو داری رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی در سال 59، امام با دلگرمی و امید بخشی به ملت اسلامی در راه ندادن نگرانی بر دلها ، اقدام صدام را سنگ اندازی دیوانه ای در داخل میهن ما خواند که بی شک اگر تعبیری غیر از این بود و از روی ذلیلانه بر می خاست تا کنون می بایست دست هایمان را به علامت تسلیم بالا می بردیم.

اسماعیلی بیان اینگونه ای امام (ره) را به دلیل وجود پشتوانه های مومن، انقلابی، شجاع و بصیر جوانان مقاوم و با شهامت خواند و تاکید کرد: آنانی که در مکتب امام درس فرا گرفتند جان را در مقاومت و آزادسازی هویزه و خرمشهر درطبق اخلاص نهاده و امروز خدا را شاکریم در دفاع ازحرم اهل بیت(ع) در فلوجه، دمشق و حلب به کسانی اقتدا می کنیم که آن زمان درس شجاعت و مقاومت به ما آموختند.

وی دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی را واقعی خواند و خطاب به کسانی که آنرا توهم می دانند گفت: متوهم کسانی هستند این همه شیطنت آمریکا علیه مردم انقلاب اسلامی ما را طی 4 دهه ندیدند و الان هم نمی خواهند ببینند که استکبار چه ظلم هایی بر مردم ما و مردم کشورهای منطقه روا می دارد.

مفید اسماعیلی با اشاره به اصل اینکه هرچه قدر ما به دلیل حرکات ترسناک دشمن از مواضع خود عقب نشینی کنیم ، رسم شیطان و دشمن غدار است که با بی شرمی پا در عرصه ما و بر جان و ناموس ما گذاشته و جسورانه جلو بیاید.

این رزمنده مدافع اسلام و مردم آزاده افزود: امروز هم در ادامه حرکت در پیچ تاریخی لازم است تا ملت ما با اتحاد ، یکپارچگی، دوری از نفاق و دودستگی با بصیرت، هشیاری و سلحشوری ضمن ایجاد پیوند نا گسستنی با امام و ولایت، در برابر ظلم و استکبار مقاوم بوده و با ایستادگی در راه انقلاب اسلامی یاری رسان مظلومان برای دفع و نابودی کفر جهانی باشیم.

وی خواندن و تامل در وصیت نامه شهدا را زدون غبار از روح و جسم جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: اگر رزمندگان ما در دهه 60 عاشقانه برای دفاع از میهن و انقلاب به جبهه می شتافتند گرچه مستلزم وجود ایمان شجاعت و شهامت بود اما باید بدانید که زرق و برق های زندگی امروزی هم وجود نداشت اما ، امروز جوانانی برای دفاع از حریم و حرم عشق می ورزند که اطرافشان آکنده از تعلقات پر تمطراق دنیوی و زرق و برق مادیت است.

رزمنده مدافع اسلام یادآور شد: امروز اگر بخواهیم راه شهید را بپیمائیم باید سبک زندگی، ایده و اندیشه و مسیر پیموده شده شهدا را مطالعه و با چراغ آنان حرکت کنیم زیرا رزمندگان و شهیدان مدافع حرم خوشحالی و سعادت خود را مقابله با دشمنان اسلام و ولایت می دانستند.

حاج اصغر صادق نژاد مرثیه خوان و حماسه خوان مازندرانی دوران دفاع مقدس، یاد آور خاطرات دوران خلوص، ایمان واقعی و اتحاد، در دفاع مقدس، که نوای دلنشین « بار الها جزیره مجنون بئیه گلگونش» در گوش عاشقان مقاومت و ایستادگی در راه خدا آشناست، با مرثیه خوانی در رثای مولای موحدین و متقین، امیر المومنین، حضرت علی ابن ابیطالب(ع) حضار را به فیض رساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار