مراسم ترحیم مرحومه ریخته‌گرزاده؛ همسر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۱۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از آستان نیوز، مراسم ترحیم مرحومه سکینه ریخته‌گر زاده؛ همسر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد شامگاه چهارشنبه در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از روحانیون، مدیران و خادمان آستان قدس رضوی، مسئولان و مدیران کشوری، لشکری و استانی و جمع کثیری از اقشار مردم ولایتمدار برگزار شد،  قاریان قرآن به تلاوت قرآن کریم و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار؛ رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به جایگاه بانوان در اسلام اظهار داشت: با ورود اسلام در جامعه٬ جایگاه زنان بسیار ترفیع پیدا کرد، قبل از اسلام زنان بدترین شرایط و جایگاه اجتماعی را داشتند و اکنون نیز جامعه غربی به اسم آزادی٬ از زنان جامعه به عنوان یک کالای تبلیغاتی استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام برای بانوان ارزش بسیار بالایی قائل است٬ تصریح کرد: در اسلام ملاک ارزش انسانی به مذکر یا مونث بودن نیست، بلکه اسلام تقوا و ایمان را به عنوان ارزش معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار ادامه داد: در روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران زنان مومن زیادی بودند که تا آخرین قطرات خونشان در برابر نظام ستم شاهی ایستادند، این بانوان بزرگوار حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دادند.

به گفته وی در صدر اسلام اگر زنانی چون حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) نبودند، معلوم نبود که وضعیت اسلام به کجا کشیده می‌شد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار اضافه کرد: تربیت فرزند یکی از مهمترین وظایف بانوان است٬ اگر مادران٬ فرزندان دیندار و صالح را تربیت کنند، یقینا در تمدن اسلامی جهان نقش به سزایی خواهند داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها